کد خبر: 503105
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۹:۳۹:۰۰
| |

احمد حکیمی‌پور، عضو اسبق شورای شهر تهران:

اعضای شورای‌شهر باید پاسخگوی انتخاب شهردار آینده باشند / باید با هزینه کمتر و کیفیت بهتری شهر را اداره کرد / در مسائل مدیریتی از صفر شروع کردن را آفت می‌دانم

یک عضو اسبق شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای‌شهر باید در انتخاب شهردار آینده تهران پاسخگوی انتخابشان باشند. مردم اعضای شورا را انتخاب کردند که شهردار مناسبی را انتخاب کند. مردم عملکرد شورا را می‌سنجند و شهردار هم خروجی خرد جمعی شورا است.

اعضای شورای‌شهر باید پاسخگوی انتخاب شهردار آینده باشند / باید با هزینه کمتر و کیفیت بهتری شهر را اداره کرد / در مسائل مدیریتی از صفر شروع کردن را آفت می‌دانم
کد خبر: 503105
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۹:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد حکیمی پور، عضو اسبق شورای شهر تهران با بیان اینکه هزینه کرد شهرداری تهران باید شفاف باشد، گفت: یکی از مهمترین مسئله در مدیریت شهری شفافیت درآمد هزینه ها و شفافیت مالی است. باید مصارف شهرداری شفاف شود و گزارشهایی را به مردم بدهند. هزینه اداره شهر را ساکنین شهر می دهند در نتیجه منتخبین مردم در شورای شهر و مدیران شهری باید مصارف و منابع را به مردم اعلام کنند.

به گزارش مدارا، او با تاکید بر انتخاب فرد دارای شفافیت مالی برای شهرداری تهران، ادامه داد: در نهایت اعضای شورای شهر باید در انتخاب شهردار آینده تهران پاسخگوی انتخابشان باشند. مردم اعضای شورا را انتخاب کردند که شهردار مناسبی را انتخاب کند. مردم عملکرد شورا را می سنجند و شهردار هم خروجی خرد جمعی شورا است.

حکیمی پور ادامه داد: رابطه میان شهرداری و شورا به خوبی تعریف نشده است و چالش هایی در این بین وجود دارد که هزینه اداره شهر را بالا می برد و هزینه ای را بر تهران و مردم وارد می کند. در کشور تجربیات انباشته زیادی داریم که نیاز است به آن توجه شود.

او در خصوص تاثیر دخیل کردن مردم در مدیریت شهری، گفت: مردم باید در ارتباط تعریف شده با شورای شهر و شهرداری تهران باشند که این موضوع به تصمیم گیری های درست، بسیار کمک می کند. کسانی که در شورای شهر ششم انتخاب شدند، سابقه مدیریت شهری و یا حضور در شورای شهر را دارند، بنابراین تیم باتجربه ای هستند و به محیط کارشان اشراف دارند. امیدواریم که کمتر اشتباه کنند. پنج دوره از سابقه شورای شهر گذشته و در حال حاضر دیگر زمان آزمون و خطا نیست. باید با هزینه کمتر و کیفیت بهتری شهر را اداره کرد. باید تمامی پروژه های شهری با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر و زمان کمتر به نتیجه برسد. شهرداری تهران مدت هاست که با برنامه اداره می شود و باید به این برنامه توجه شود.

این عضو چهارمین شورای شهر تهران، با بیان اینکه باید شورای شهر ششم و شهرداری از تجارب گذشته استفاده کنند، افزود: در مسایل مدیریتی از صفر شروع کردن را آفت می دانم. اشتباه است که به تجارب گذشته توجه نشود. باید منطق ادامه تجارب وجود داشته باشد تا دچار دوباره کاری و هدر رفت هزینه نشویم در همین راستا ضروری است که شهرداری آینده فردی با رزومه مشخص مدیریت شهری باشد.

حکیمی پور تاکید کرد: باید مسیری تعریف شود که مردم در اداره بهتر شهرشان مشارکت داشته باشند. چون هر کاری که در تهران انجام می شود با زندگی مردم سر و کار دارد باید نظر مردم هم اخذ شود. باید برای هدفمند کردن مشارکت مردم و نظر کارشناسی مردم در اداره شهر راهکارهایی تعریف شود که خروجی مثبتی داشته باشد.

به گفته حکیمی پورهر تجربه ای که کمک کند مدیریت شهری با بدنه جامعه پیوند بخورد به اداره بهتر شهر کمک می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها