کد خبر: 503430
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۸:۴۹:۰۰
| |

بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور:

واکسیناسیون 60درصد جمعیت سیستان و بلوچستان ضرورت دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: جلب مشارکت مردم در زمینه واکسیناسیون باید از گروه‌های مرجع شیعه و سنی سیستان و بلوچستان کمک گرفت برای کنترل ویروس کرنا در این استان باید 60 درصد مردم واکسینه شوند.

واکسیناسیون 60درصد جمعیت سیستان و بلوچستان ضرورت دارد
کد خبر: 503430
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۸:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور شامگاه شنبه در نشست جمع‌بندی سفر خود به سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از تمام عزیزان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی که صیانت از مرزها را در اختیار دارند تشکر می‌کنم زیرا در افزایش طرد و دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز از مرزهای این استان فعالیت کرده و در 100 روز اول امسال نسبت به 100 روز مشابه آن در سال گذشته 46درصد آمار طرد افزایش یافته که این پیشرفت قابل ملاحظه است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: از مرز میرجاوه بازدید شد که مراکز قرنطینه در آنجا باید وجود داشته باشد و در طی این دوران پیک جهش یافته کرونا سیستان و بلوچستان 100 نفر از اتباع خارجی که به مرز وارد شده بودند تست pcr شان مثبت و در این مراکز قرنطینه شدند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ادامه داد: به صورت کلی در سراسر کشور در سال 99 از ابتدای سال تا 17 تیر 75 هزار و 986 نفر از کشور طرد و دستگیری اتباع غیرمجاز داشتیم که این میزان امسال به 140 هزار و 710 نفر رسیده که نشان از 85 درصد افزایش می‌دهد.


وی خاطرنشان کرد: از چهارم اردیبهشت امسال که اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا از نوع هندی مورد شناسایی در کشور قرار گرفت در نشست 66 ستاد ملی مدیریت کرونا با دستور رییس جمهوری مقرر شد که اقدامات لازم در راستای افزایش اقدامات مرزی برای جلوگیری از ترددهای غیرمجاز اتباع خارجی در مرزهای شرقی انجام شود.

دین پرست با تاکید براینکه موضوع نیروهای انسانی سیستان و بلوچستان در دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر پیگیری باید شود تصریح کرد: در سند بلوچستان حدود 475 بند وجود دارد که 60 بند آن تنها مربوط به وزارت بهداشت بوده و در مورد سند سیستان نیز از 110 بندش پنج مورد مربوط به وزارت بهداشت است خواهش من این بوده که 65 بند احصا شود و اینها در دستور کار قرار گیرد که مورد تکمیل و پیگیری باشد.


وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم کنترلی در زمینه مدیریت و مقابله با ویروس جهش یافته کرونا داشته باشیم و این مهم نتیجه دهد رعایت دستورالعمل مدیریت هوشمند محدودیت‌ها الزامیست و تمام گروه‌های صنفی باید این موضوع را رعایت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بیان کرد: حتما باید با بی توجهی‌ها برخورد شود و با این موضوع تعارفی وجود نداشته باشد و این تکلیف کمیته نظارت بر دستورالعمل و مدیریت محدودیت‌های هوشمند است و دانشگاه علوم پزشکی باید متخلفان در این زمینه را به دستگاه قضا معرفی کند.


وی با بیان اینکه در مورد برخورد با صنوف متخلف باید گفت هر کسی که خدمت کرد با آنان همکاری می‌کنیم ولی کسی که در زمینه پروتکل‌ها رعایت نداشته باشند با آنان تعارفی نداریم ادامه داد: در مورد واکسیناسیون موافق با این هستم که یک برنامه‌ای مشخص کنیم و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد.


دین پرست با اشاره به اینکه همچنین از استاندار می‌خواهم که رییس سازمان صنعت و معدن سیستان وبلوچستان را موظف کند مدیریت و پشتیبانی تامین تجهیزات و امکانات را به عهده گیرد گفت: در زمینه بازنگری در توزیع کیت‌های تشخیص کرونا در مراحل بعدی این توزیع یک مدیریت انجام شود و این گونه نباشد که یکجا این چیزها وجود داشته باشد و یک جای دیگر نداشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها