کد خبر: 505747
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۳:۰۳:۲۴
| |

معاون استاندار مرکزی:

کرونا با تعارف شکست نمی‌خورد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های نظارتی، دادستانی و بازرسی باید ورود کرده و با عوامل متخلف در حوزه پروتکل‌های بهداشتی برخورد لازم را انجام دهند چراکه این بیماری را نمی‌توان با تعارف مدیریت کرد و شکست داد.

کرونا با تعارف شکست نمی‌خورد
کد خبر: 505747
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۳:۰۳:۲۴

اعتمادآنلاین| بهروز اکرمی روز یکشنبه 27 تیر در ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: به دنبال بازدید صورت گرفته در روز گذشته متاسفانه دریافتیم که اراک رها شده چراکه بیش از 90 درصد میوه فروشان، 80 درصد واحدهای صنفی و برخی واحدهای دیگر به هیچ وجه از ماسک استفاده نکرده بودند که نشان می دهد بازرسی ها موثر نیست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در زمینه مدیریت بیماری کرونا نیازمند مدیریت معطوف به نتیجه هستیم و نتیجه اقدامات باید به طور ملموس قابل مشاهده باشد، آمار به تنهایی اهمیت ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: وانت‌بارهای سطح شهر اراک روزانه حداقل با 20 نفر به طور مستقیم در ارتباط هستند که باید این افراد فعال در این حوزه کنترل شوند.

صنوف نیز باید مکلف به استفاده از ماسک شوند که در این زمینه اتاق اصناف باید ورود جدی داشته باشد، همچنین تاکسی ها باید سوار کردن سه مسافر را رعایت کنند در غیر این صورت برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت.

اکرمی با تاکید بر ورود دستگاه های نظارتی به این عرصه ادامه داد: در این شرایط دستگاه های نظارتی، دادستانی و بازرسی باید ورود کرده و با عوامل متخلف برخورد لازم را انجام دهند چراکه این بیماری را نمی توان با تعارف مدیریت کرد و شکست داد. اگر چشممان را ببندیم شاهد مرگ همشهری هایمان خواهیم بود.

فرماندار اراک، حسین بختیاری نیز که در این نشست به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشت، درخصوص مراسم در مسجد کرهرود اراک، اظهار کرد: پس از اعلام اخطارهای لازم حدود سه هفته است که برگزاری مراسم در این مسجد تعطیل شده و برای مسجد حصار نیز پرونده لازم در دادستانی تشکیل و موارد لازم در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: شهربازی لاله تا پیش از قرمز شدن وضعیت شهر، قانونا منعی برای فعالیت ندارد، اما فعالیت منوط به رعایت پروتکل ها است که مرکز بهداشت باید در صورت عدم رعایت پروتکل ها اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 170 مسجد در شهر اراک وجود دارد که طبق مصوبه جلسه گذشته منعی برای فعالیت آنها وجود نداشته و تنها الزام به رعایت پروتکل ها در حین برگزاری مراسمات بوده است.

وی با اشاره به برگزاری دعای عرفه و مراسم اعیاد عید قربان تا غدیر اضافه کرد: تدارکات لازم برای برگزاری مراسم اعیاد قربان تا غدیر صوت گرفته تا در صورت تایید ستاد کرونا این مراسم ها برگزار شود، اما ممکن است ساعت منع تردد برای شرکت کنندگان در این مراسمات مشکلاتی را ایجاد کند که تقاضا داریم ستاد در این یک دهه همکاری لازم را انجام دهد.

سعید بیاتیان، شهردار اراک نیز اضافه کرد: افزایش نرخ تاکسی اعمال شده در سال جاری رقم قابل ملاحظه ای نبوده و رانندگان مشکلاتی از جمله افزایش هزینه ها و کاهش مسافر دارند، اما با وجود تمام این مشکلات مقرر شده که رانندگان در ردیف عقب ماشین تنها دو مسافر را سوار کنند و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم نیز صورت بگیرد.

وی بیان کرد: 2500 راننده تاکسی در سطح شهر اراک پراکنده هستند که کنترل همه آنها کار سختی است و گاها برخی رانندگان نافرمانی می کنند اما در مجموع کنترل لازم در حال انجام است. با توجه به وضعیت معیشتی نامناسب رانندگان اتوبوس، سال جاری رانندگان اتوبوس یارانه نقدی دریافت کردند.

سرهنگ علی حسینی، رئیس پلیس راهنمای و رانندگی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در شهر اراک از سوی فرمانداری برای 2050 خودرو و در شهر خنداب برای 1400 خودرو مجوز تردد صادر شده است، 52 درصد مجموعه خودروهای استان در شهر اراک است.

وی ادامه داد: شهرستان شازند 3.7 درصد خودروها، در خمین 12 درصد خودروها، محلات 54 درصد خودروها، دلیجان 21 درصد، کمیجان 31 درصد، تفرش و فراهان 28 درصد، آشتییان 4 درصد و زرندیه 55 درصد خودروها مجوز تردد از فرمانداری ها دریافت کرده اند.

حسینی بیان کرد: در مجموع، در سه ماه اخیر برای 58984 خودرو در سطح استان در حوزه ممنوعیت تردد شبانه و پلاک غیربومی اعمال قانون شده اند.

ناظری فرماندار محلات، نیز در این نشست گفت: در محلات دو هزار خودرو با پلاک غیر از 57 وجود دارد، شهرستان محلات مراودات تجاری و بازرگانی و پزشکی زیادی با سایر استان ها دارد که در این رابطه مجوزهای تردد زیادی صادر می شود که این صدور مجوزها دغدغه ما نیز هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها