کد خبر: 516592
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۰۷:۳۸:۴۵
| |

درمان و پیشگیری از بیماری کرونا با استفاده از ماده تریاک پایه علمی ندارد/ مخالفت با واکسیناسیون تحت عنوان طب سنتی پایه علمی ندارد

نفیسه حسینی یکتا گفت: تاکنون هیچ مطالعه بالینی جهت درمان و پیشگیری بیماری کرونا روی ماده تریاک انجام نشده است.

درمان و پیشگیری از بیماری کرونا با استفاده از ماده تریاک پایه علمی ندارد/ مخالفت با واکسیناسیون تحت عنوان طب سنتی پایه علمی ندارد
کد خبر: 516592
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۰۷:۳۸:۴۵

اعتمادآنلاین| نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درباره تأثیرات مواد مخدری چون تریاک در درمان کرونا گفت: چه درباره بیماری کرونا و چه درباره سایر بیماری‌های واگیردار، هیچ ماده‌ای به‌صورت آزموده شده نمی‌تواند جای واکسن را بگیرد و پیشگیری را در مقابل چنین بیماری‌هایی ایجاد کند.

به گزارش برنا، او با بیان اینکه توصیه ما به طور جدی این است که واکسیناسیون در مقابل بیماری کرونا باید انجام شود، افزود: اینکه برخی افراد با نام طب سنتی با واکسیناسیون مخالفت می‌کنند هیچ‌گونه پایه علمی مبنی بر طب سنتی ندارد چراکه واکسیناسیون و روش‌های شبیه واکسیناسیون، ریشه در طب سنتی ایران دارد.

حسینی یکتا ادامه داد: در شرایطی هستیم که واکسیناسیون یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری کروناست و اگر درصد واکسیناسیون عمومی به سطح قابل قبولی نزدیک شود، انتظار ما برای اینکه از شیوع این بیماری جلوگیری شود، بیشتر می‌شود.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: باید هم در زمینه پیشگیری و هم کمک به درمان هر گونه گیاهی که برای کرونا نام برده می‌شود مطالعه و کارآزمایی بالینی انجام شود.

او درباره انجام کارآزمایی بالینی بر روی ماده تریاک جهت درمان و پیشگیری از بیماری کرونا افزود: تاکنون هیچ مطالعه بالینی جهت درمان و پیشگیری روی این ماده انجام نشده و من هم این مطالعات را ندیدم.

حسینی یکتا ادامه داد: صحبت‌های زیادی در خصوص مواد مختلفی برای درمان و پیشگیری از کرونا مطرح می شود اما تا زمانی که طرح تحقیقاتی مدون و دقیقی انجام نشود و نتایج آن بررسی نشود، این ادعاها قابلیت استناد ندارند.


او تصریح کرد: در کنار روش‌هایی مثل واکسیناسیون، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می‌توانیم از طب ایرانی استفاده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها