کد خبر: 520926
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۰۹:۵۶:۳۹
| |

دادگاه رسیدگی به شکایت بیماران پروانه‌ای از دولت آمریکا برگزار شد

قاضی پورمریدی مطرح کرد: از سال 90 تا 98 به واسطه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تنها شرکت سازنده اقلام دارویی بیماران پروانه‌ای یک شرکت سوئدی بود که اعلام کرد به دلیل تحریم ها از ارائه این پانسمان‌ها به ایران خودداری می‌کند.

دادگاه رسیدگی به شکایت بیماران پروانه‌ای از دولت آمریکا برگزار شد
کد خبر: 520926
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۰۹:۵۶:۳۹

اعتمادآنلاین| دادگاه رسیدگی به پرونده شکایت بیماران پروانه‌ای یا بیماران اپیدر مولیزیس بولسا (ای بی) از دولت ایالات متحده آمریکا در شعبه 55 دادگاه حقوقی روابط بین الملل به ریاست سلمان پور مریدی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این دادگاه که با حضور بیماران مبتلا به ای بی و خانواده‌های آنها برگزار شد در ابتدا، قاضی پور مریدی گفت: این دادگاه برای رسیدگی به دادخواست 295 بیماری ای بی از 30 تن از اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله دولت ایالات متحده آمریکا درخصوص خسارات ناشی از تحریم‌ها که تبعات آن در موضوع تامین اقلام دارویی برای این بیماران است، مطرح شده است.

وی ادامه داد: این دادخواست در یک جلسه غیرعلنی رسیدگی شد و امروز با حضور بیماران پروانه‌ای و رسانه‌ها به صورت علنی برگزار می شود.

قاضی پورمریدی اظهارداشت: بیماران پروانه‌ای که در این پرونده شکایت خود را مطرح کردند از همه استان‌های کشور هستند و دادگاه قرار است از جنبه حقوقی خسارات درمانی و تنبیهی را رسیدگی کند.

رئیس شعبه 55 دادگاه حقوقی روابط بین الملل اضافه کرد: این بیماران از شهرهای سنندج، کاشمر، زابل، نیشابور، مشهد، تهران، تبریز، ایلام، بوشهر، زنجان، بیجار، کنگان، خرمشهر، سوران، رودبار، تایباد، ماهشهر، مرند، آستارا، آبادان، تایباد، رامشیر و خوی هستند که این دادگاه در واقع دادخواهی مردم ایران از تحریم‌های جنایتکارانه آمریکا است.

قاضی پورمریدی یادآور شد: این دادخواست پیرو دادخواهی به شعبه بین‌الملل قوه قضاییه که دارای صلاحیت جهانی در رسیدگی به پرونده ‌ها است، بررسی و رسیدگی می‌شود.

وی افزود: از سال 90 تا 98 به واسطه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تنها شرکت سازنده اقلام دارویی بیماران پروانه‌ای یک شرکت سوئدی بود که اعلام کرد به دلیل تحریم ها از ارائه این پانسمان‌ها به ایران خودداری می‌کند.

قاضی پورمریدی تصریح کرد: هیچ منطق حقوقی بلکه هیچ منطق انسانی تحریم این بیماران را نمی‌پذیرد.

رئیس شعبه 55 دادگاه حقوقی روابط بین الملل افزود: از سال 90 تا 98 حدود 15 نفر از بیماران پروانه‌ای به دلیل سیاست جنایتکارانه آمریکا جان خود را از دست دادند و البته حق دادخواهی برای آنها و دیگر بیماران محفوظ است.

قاضی پورمریدی گفت: علاوه بر این بیماران پروانه‌ای، تحریم‌ها بیماران دیگر از جمله بیماران تالاسمی را نیز دچار مشکل و درد رنج کرده و حق حیات آنها را دچار مشکل و سلب کرده است.

رئیس شعبه 55 دادگاه حقوقی روابط بین الملل گفت: این شکایت از طریق وزارت امور خارجه و دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران همچنین از طریق پست برای آمریکا ارسال شده اما هیچ لایحه دفاعی از سوی آمریکا ارسال نشده است البته دفاعی هم در برابر این مردم مظلوم ندارند.

وی ادامه داد: این دادخواست توسط وکلای 295 بیمار پروانه‌ای میلاد مرادی و رسول تقدسی و خانه ای بی مطرح شده است.

پس از آن قاضی پورمریدی از رسول تقدسی وکیل بیماران پروانه‌ای خواست برای ارائه دفاعیات در جایگاه حاضر شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها