کد خبر: 521196
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تاثیر شیوع کرونا بر ابتلا به ایدز اعلام شد

سازمان ملل متحد از ارتباط شیوع ویروس کرونا با افزایش موارد ابتلا به‌‌ ایدز خبر داد.

تاثیر شیوع کرونا بر ابتلا به ایدز اعلام شد
کد خبر: 521196
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان ملل متحد از ارتباط شیوع ویروس کرونا با افزایش موارد ابتلا به‌‌ ایدز خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رویترز به نقل از «بیانیما» مدیر کل برنامه مشترک سازمان ملل برای مبارزه با بیماری‌‌ ایدز خبر داد: منطقه غرب و مرکز آفریقا احتمالاً به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش ابتلا به ‌‌ایدز و مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری طی سال‌های آینده خواهد بود.

به گفته این مسئول سازمان ملل، مهم‌‌ترین دلیل این افزایش نبود خدمات بهداشتی منظم برای این افراد بر اثر گسترش مبارزه با ویروس کروناست.

سازمان ملل متحد اعلام کرده، با وجود آنکه ضرباهنگ ابتلا به ویروس‌‌ ایدز طی یک دهه گذشته کاهش قابل توجهی یافته است، با این حال بیش از یک‌پنجم مرگ‌ومیرهای (22 درصد) 2020 در این منطقه همچنان ناشی از ابتلا به ایدز بوده است.

داده‌های این نهاد بین‌المللی نشان می‌دهد یک میلیون و 500 هزار فرد جدید طی سال گذشته میلادی به‌ ‌ایدز مبتلا شده‌اند که حدود 200 هزار نفر از آنها در غرب و مرکز آفریقا زندگی می‌کنند.

از این رو از دیدگاه این مسئول سازمان ملل متحد، این نگرانی وجود دارد که هنگام اعلام گزارش 2021 آمار قربانیان مبتلا به‌‌ ایدز افزایش بیشتری پیدا کند.

او معتقد است در سایه شیوع ویروس کرونا، روزبه‌روز از تعداد برنامه‌ها و تلاش‌ برای کاهش ابتلا به ‌‌ایدز کاسته می‌شود این در حالی است که بر شمار افرادی که امکانات درمان این بیماری را از دست می‌دهند هم افزوده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها