کد خبر: 521562
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۲:۱۲:۳۶
| |

در دومین هفته از برگزاریِ "کوپ ۲۶" رخ داد

وعده کمک مالی انگلیس علیه تغییرات اقلیمی/ سخنرانی وزیر امورخارجه "تووالو" وسط دریا

انگلیس وعده داده است که برای کمک به کشورهای فقیر به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی بودجه ای معادل 290 میلیون پوند اختصاص دهد.

وعده کمک مالی انگلیس علیه تغییرات اقلیمی/ سخنرانی وزیر امورخارجه "تووالو" وسط دریا
کد خبر: 521562
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۲:۱۲:۳۶

اعتمادآنلاین| در حالیکه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP26 وارد دومین هفته خود شده، انگلیس متعهد شد تا 290 میلیون پوند برای کمک به کشورهای فقیر به منظور مقابله با تاثیرات تغییرات آب و هوایی اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا،وزرا و نماینده های دولتهای سراسر جهان برای گفتگوهای بیشتر در گلاسگو حضور دارند. آنها در مورد چگونگی حمایت از کشورهای فقیر و پرداخت غرامت برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

کشورهای فقیر خواستار کمک مالی 100 میلیارد دلاری شده اند و استدلال می کنند که در حال حاضر گرفتار تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی هستند و در آینده نیز با تاثیرات شدید این بحران جهانی روبرو خواهند بود. کشورهای در حال توسعه در انتشار گازهای آلاینده که باعث تغییرات آب و هوایی می‌شود، سهم بسیار ناچیزی داشته اند.

دولت انگلیس اعلام کرده است که بیشتر کمک در نظر گرفته شده به کشورهای آسیایی و اقیانوسیه اختصاص پیدا خواهد کرد تا برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری در اقدامات اقلیمی، بهبود مناطق حفاظت شده و ترویج توسعه کربن صفر هزینه کنند.

سخنرانی وزیر امور خارجه تووالو وسط دریا

تولو

همچنین وزیر امور خارجه تووالو (کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام) برای آماده سازی فیلم سخنرانی خود در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل و تاکید بر اهمیت مقابله با تغییرات اقلیمی به دریا زد.

وزیر امور خارجه تووالو برای سخنرانی در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP26 در حالیکه تا زانو در آب دریا ایستاده، سخنرانی کرده است تا نشان دهد که کشورش در خط مقدم بحران ناشی از تغییرات آب و هوایی قرار دارد.

تصاویری از وزیر امور خارجه تووالو به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که وی با کت و شلوار و کراوات در پشت تریبون در میان دریا ایستاده تا توجه ها را به مبارزه این کشور با بحران بالا آمدن سطح آب دریا جلب کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در پیام ویدئویی خود اظهار کرد: این بیانیه، شرایط COP26 را با موقعیت‌های واقعی زندگی که تووالو به دلیل تاثیرات تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح آب دریاها با آن روبروست در کنار هم قرار می‌دهد و بر اقدام جسورانه تووالو بر رسیدگی به مسائل حیاتی فعالیت انسان در شرایط تغییرات آب و هوایی تأکید دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها