کد خبر: 526535
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۲:۵۸:۳۹
| |

تخصیص منابع حاصل از عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست در بودجه 1401

متن کامل لایحه بودجه سال 1401 منتشر شد که براساس آن بودجه کل کشور 36 میلیون و 310 هزار و 714 میلیارد و 628 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

تخصیص منابع حاصل از عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست در بودجه 1401
کد خبر: 526535
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۱۲:۵۸:۳۹

اعتمادآنلاین| طبق تبصره 6 بند (ه) که مربوط به عوارض و مالیات در بودجه 1401 است، در اجرای ماده 6 قانون کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی با مشارکت بخش غیر دولتی مصوب 20/1/1399، وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق سازمان امور مالیاتی کشور موظف است یم در هزار ارزش مواد اولیه، قطعات و مالا‌هایی که تمام یا قسمتی از آن‌ها قابل بازیافت است را اخذ و منابع حاصله را به ردیف درآمدی شماره 160189 واریز کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،فهرست مواد اولیه، قطعات و کالا‌های فوق الذکر، حداکثر دو ماه پس از ابلاغ این قانون توسط سازمان محیط زیست تعیین و اعلام می‌شودو تولیدکنندگان و واردکنندگانی که با تایید سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به بازیافت پسماند حاصل از مواد اولیه، قطعات و کالا‌های خود اقدام کرده‌اند، مشمول این عوارض نمی‌شوند.

منابع وصولی تا سقف 10 هزار میلیارد ریال معادل یک هزار میلیارد تومان از محل ردیف شماره 530000-38 جدول شماره (9) این قانون در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماند‌های حاصل از کالا‌های مزبور (ایجاد تاسیسات منطقه‌ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست مصرف شود. دستورالعمل شناسایی نحوه رسیدگی و تشخیص مطالبه و وصول توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و پس از تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ می‌شود.

20 درصد از منابع حاصل از عوارض آلایندگی موضوع عوارض سبز ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزود مصوب 1400 (نحوه مصرف آن در ماده 40 قانون مذکور، به سازمان حفاظت محیط زیست (صندوق ملی محیط زیست) اختصاص پیدا می‌کند تا پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه بودجه کشور بر اساسا ماده 5 اساسنامه صندوق مذکور صرف اعطای تسهیلات و حمایت‌های مالی برای کاهش آلودگی‌های محیط زیست در همان شهرستان شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها