کد خبر: 529176
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۳:۴۳:۱۴
| |

کاهش زمان قرنطینه برای مبتلایان بدون علامت به کرونا در آمریکا

مقامات بهداشتی آمریکا مدت زمان قرنطینه توصیه شده برای مبتلایان به کووید-۱۹ که فاقد علایم این بیماری هستند را از ۱۰ روز به پنج روز کاهش داده اند.

کاهش زمان قرنطینه برای مبتلایان بدون علامت به کرونا در آمریکا
کد خبر: 529176
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۳:۴۳:۱۴

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ در آمریکا (CDC)، اعلام کرد که این افراد پس از پنج روز قرنطینه، باید به مدت پنج روز دیگر در هنگام تماس با دیگران از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، توصیه‌های بهداشتی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا اجباری نیستند، با این حال بسیاری از ادارات و شرکت‌ها در این کشور آنها را به اجرا گذاشته‌اند.

توصیه تازه این مرکز همزمان با تشدید گسترش همه گیری کووید۱۹ در آمریکا اعلام شده است.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ در آمریکا، توصیه جدید بر مبنای ''یافته های جدید علمی '' اعلام شده است.

این مرکز همچنین به افرادی که واکسن کووید-۱۹ را دریافت نکرده اند و در معرض تماس با افراد مبتلا به این بیماری قرار گرفته اند، توصیه کرد که خود را به مدت پنج روز قرنطینه کنند و سپس به مدت پنج روز دیگر نیز در مکان های عمومی از ماسک استفاده کنند.

این مرکز به افرادی که دٌز یادآور واکسن کرونا را دریافت کرده اند، توصیه کرد که در صورت قرار گرفتن در معرض تماس با افراد مبتلا به کووید۱۹،‌ نیازی به قرنطینه ندارند با این حال می بایست به مدت ۱۰ روز از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، بر اساس گزارش های رسمی، سویه اُمیکرون کروناویروس به سویه غالب ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده و طی دو روز گذشته تعداد مبتلایان شناسایی شده به کووید۱۹ به بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر در روز رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها