کد خبر: 532926
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۲۰:۴۳:۳۵
| |

امداد رسانی به 129 حادثه دیده از سیل در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی از امدادرسانی به ۱۲۹ نفر در ۶ شهرستان استان به واسطه بارندگی های امروز خبر داد.

امداد رسانی به 129 حادثه دیده از سیل در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 532926
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۲۰:۴۳:۳۵

​«محمد رضا رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی امروز با اشاره به تداوم بارش ها در استان، اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته امدادرسانی به حوادث سیلاب در ۶ شهرستان سرایان، قاین، فردوس، نهبندان، بیرجند و خوسف انجام شده است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه طی این مدت به ۱۲۹ نفر حادثه دیده امداد رسانی شده است، افزود: بیشتر حوادث آبگرفتگی منازل و گیرافتادگی خودروها در مسیر سیلاب بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به این که طی این مدت برای ۱۷ منزل مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بود تخلیه آب انجام شده است، گفت: همچنین ۳۲ نفر سرنشینان ۱۰ دستگاه خودرو گرفتار در مسیر سیلاب توسط نیروهای امدادی و مردمی نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی ها همچنان ادامه دارد، ادامه داد: تا کنون ۷۷ نیروی عملیاتی در قالب ۲۲ تیم با انواع تجهیزات امدادی به محل حوادث اعزام شده اند.

رضایی با اشاره به اینکه حوادث خسارت جانی در بر نداشته است، گفت: طی این مدت نیروهای عملیاتی هلال احمر در ۱۸ نقطه استان امداد رسانی داشته‌اند.

وی با اشاره به شرایط نامساعد جوی از شهروندان خواست: در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها قرار نگیرند و از سفر های غیر ضرور بپرهیزند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به کاهش دید افقی و لغزندگی سطح جاده ها، رانندگان ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیزات زمستانی، از داشتن زنجیر چرخ و سوخت کافی به خصوص در نقاط کوهستانی اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: هم‌میهنان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها