کد خبر: 533140
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۲۱:۲۶:۳۵
| |

در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی استان اردبیل مطرح شد:

آموزش های لازم برای حفاظت از طبیعت باید داده شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: باید لز سوی دستگاه های متولی در حوزه های محیط زیست، منابع طبیعی و دامپزشکی آموزش های لازم به مردم داده شود.

آموزش های لازم برای حفاظت از طبیعت باید داده شود
کد خبر: 533140
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۲۱:۲۶:۳۵

رضوان باقلاچی در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی استان اظهار کرد: اگر در روستاها و شهرها مردم آموزش های لازم برای چگونه محافطت از محیط پیرامون خود ببینند بطور قطع با احساس مسوولیت بیشتر دغدغه مند می شوند.

به گزارش برنا، وی بیان کرد: در آموزش و پرورش و مجموعه های تربیتی به جوانان و دانش آموزان جهت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و حمایت از حیوانات و پرندگان آموزش داده شود که آموزش در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

این مسوول حفاظت و حمایت از حیوانات را وظیفه همگانی بر شمرد و افزود: در بیشتر برنامه ها از ظرفیت مردم در نقاط مختلف استفاده می شود و بیش از ۴۰۰ روایت و آیه در  کتاب های معتبر در رابطه با حمایت از حیوانات وجود دارد و باید در شرایط سخت امروزی حامی حیوانات باشیم.

باقلاچی تصریح کرد؛مشارکت های مردمی از قبیل بسیج محلات، کانون های مساجد، اصناف و تشکل های مردم نهاد در حوزه های زیست محیطی، وضعیت آب و هوا و جانواران و حفاظت از خاک و طبیعت می تواند دستگاه های اجرایی را در راستای وظایف ذاتی خود کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها