کد خبر: 535057
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۸:۰۴:۲۰
| |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

کرونا مجدد روی مدار صعود/ ۵۲۵ نفر در فهرست جدید کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۵۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

کرونا مجدد روی مدار صعود/ ۵۲۵ نفر در فهرست جدید کرونا
کد خبر: 535057
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۸:۰۴:۲۰

سید محمد موسوی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهارکرد: انجام هزار و ۳۰ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان منجر به شناسایی ۵۲۵ بیمار جدید شد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده روند ابتلاء به کرونا رو به افزایش است و مرکز استان همچنان پرچمدار شیوع کرونا ست، بیان کرد: برای ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۹۶ مبتلا به کرونا در بیرجند، ۱۱۸ نفر در فردوس، ۲۷ نفر زیرکوه، ۹۶ نفر در طبس، بشرویه هفت نفر، خوسف و درمیان هر کدام چهار نفر،، سرایان ۱۷ نفر، سربیشه ۱۰ نفر، قاین ۳۹ نفر و نهبندان نیز هفت نفر شناسایی شده است.

وی بیان داشت: همچنین در حال حاضر ۹۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری می‌باشند که ۲۹ نفر کرونا مثبت هستند.

به گفته وی از این تعداد هم شش نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی یک نفر نامساعد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مورد فوتی جدیدی در استان نداشته ایم و تعداد جان باختگان این بیماری هزار و ۲۸۳ نفر باقی مانده است.

وی بیان کرد: در ادامه فرآیند واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته ۵۶۱ هزار و ۹۰۸ نفر واکسن نوبت اول، ۵۰۶ هزار و ۷۱۵ نفر واکسن نوبت دوم و ۱۴۴ هزار و ۴۸۵ نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۱۳ هزار و ۱۰۸ دوز واکسن تزریق شده که از این تعداد ۵۶۱ هزار و ۹۰۸ مورد دز اول، ۵۰۶ هزار و ۷۱۵ مورد دز دوم را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی طی ۲۴ ساعت گذشته هم تزریق هزار و ۲۴۹ در واکسن کرونا انجام شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها