کد خبر: 541526
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۷:۴۳:۲۳
| |

امضای تفاهم نامه بهزیستی با سازمان فنی و حرفه ای و نظام پرستاری

۵۵۰ هزار معلول نیازمند حمایت ویژه دستگاه‌ها

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به امضای تفاهم نامه بهزیستی برای حل مشکلات معلولان، گفت: بیش از ۵۵۰ هزار فرد دارای معلولیت در کشور با گرید بیماری شدید و بسیار شدید هستند، انشالله دستگاه ها کمک کنند این نیاز حمایتی را در آینده رفع کنیم.

امضای تفاهم نامه بهزیستی با سازمان فنی و حرفه ای و نظام پرستاری
کد خبر: 541526
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۷:۴۳:۲۳

علی محمد قادری رییس سازمان بهزیستی عصر امروز در آیین امضای امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک با سازمان فنی و حرفه ای و نظام پرستاری، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان امدادی، اورژانسی و حمایتی بیش از ۴۲ سال از فعالیتش می گذرد، سازمانی تخصصی که بخشی از جامعه هدف آن افراد جامعه معلولیت هستند و در حال خدمت گیری هستند و این توان خواهان با امنیت خاطر در مراکز نگهداری و بخشی از آنها در منازل به قیومت مادران و پدران در حال سپری شدن زندگی هستند، برخی از آنها زندگی نباتی دارند و برخی دیگر هم نیازمند به توجه هستند.

به گزارش فارس، وی افزود: انشالله طی این تفاهم نامه و تفاهم نامه های دیگر، در آینده میان دستگاه‌هایی که در قانون حمایت از معلولان وجود دارد،همه دستگاه های کشور متولی پیگیری آنچه در قانون برای آنها در نظر گرفته شده است باید باشند و حداکثر خدمات خود را برای جامعه معلولان به کار گیرند.

رییس سازمان بهزیستی کشور، تأکید کرد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، ارتقا سطح کیفی آموزش حرفه ای ، نگهداری و توانمندسازانه است تا والدین بتوانند به راحتی در کنار فرزندان معلول خود باشند.

وی ادامه داد: توجه داشته باشیم پنجره جمعیت کشور تا چندسال آینده بسته خواهد شد و متأسفانه یک جامعه پیر در ۲۰ سال آتی خواهیم داشت، اینکه این سالمندان را چگونه نگهداری خواهیم کرد و مراقب خواهیم کرد، ما باید برنامه جامع و حرفه ای داشته باشیم.

قادری به برخی اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه به دنبال یک شبکه آموزشی بین خدمت گیرندگان و مراکز توانبخشی و ... هستیم و  فراگیری چتر خدمات حمایتی و توانبخشی، رضایت مندی خانواده ها و پیشگیری از عوارض ثانونیه معلولان برای خانواده‌ها را در نظر خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: بیش از ۵۵۰ هزار فرد دارای معلولیت در کشور با گرید بیماری شدید و بسیار شدید هستند، انشالله دستگاه ها کمک کنند این نیاز حمایتی را در آینده رفع کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها