کد خبر: 543112
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۲:۳۱:۴۳
| |

نماینده تهران در مجلس:

نسخه آنلاین طرح خوبی که نباید بد اجرا شود

نماینده مردم تهران گفت: تعریف نسخه الکترونیکی برای تشکیل پرونده آنلاین برای بیمار و به طور کلی نظام سلامت کشور بسیار مطلوب است.

نسخه آنلاین طرح خوبی که نباید بد اجرا شود
کد خبر: 543112
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۲:۳۱:۴۳

غلامحسین رضوانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: باید اجرای طرح نسخه آنلاین به  گونه ای باشد که به تعبیر مقام معظم رهبری رنجی دیگری به رنج بیمار اضافه نشود. بنابراین باید برای اجرای این طرح سیستم های به روز، فعال باشند. متاسفانه گاهی ما در مجلس می شنویم که این طرح در برخی از مناطق برای مردم مشکلات جدیدی ایجاد کرده است. نسخه آنلاین طرح بسیار خوب و درستی است و حتی اجرای آن در کشور دیر هم شده اما باید با برنامه ریزی انجام شود.

به گزارش برنا، وی افزود: اینکه برخی برای عدم اجرای این طرح بحث نبود زیرساخت ها را مطرح می کنند، من این مساله را قبول ندارم، اینکه ما توان اجرای این طرح و حتی ایجاد زیر ساخت ها را نیز داریم اما اینکه در این مرحله که اجرا شده شرایط چقدر مطلوب بوده باید از مردم سوال کرد اما به طور کلی طرح خوبی است و باید اجرا شود.

رضوانی در ادامه در خصوص عدم همکاری برخی از بخش ها نیز اظهارکرد: به عنوان مثال من به عنوان بیمار به یک مرکز درمانی مراجعه و یک نسخه الکترونیکی دریافت نمودم، بعد به داروخانه برای دریافت دارو رفتم، متاسفانه همکاری مناسب نداشت و با ارائه یک فیش خرید از یک دستکاه پز به بنده العام کرد که برای دریافت هزینه درمانی با این فیش به بیمه مراجعه کنم در حالی که این امکانپذیر نیست و این روند ناقص است. اینکه برخی از مراکز نیز همکاری نمی کنند را هم قبول دارم.

نماینده مدرم تهران در مجلس در پایان متذکر شد: در خصوص بحث قاچاق دارو من معتقدم باید با این معضل به شدت مقابله کرد. چه قاچاق عادی چه معکوس، طرح نسخه انلاین در صورتی که شرایط اجرای مطلوب آن فراهم شود می تواند از قاچاق معکوس دارو جلوگیری کند. مقابله با این مساله نیازمند یک عزم ملی است. ما قاچاق دارو داریم و نمی توان ان را کتمان کرد چرا که اگر تعداد کم باشد می گوییم موردی است اما وقتی تعداد بالا می رود قطعا دست مافیا و گروه هایی در کار است که باید با اجرای چنین طرح هایی جلوی این مساله را گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها