کد خبر: 559504
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۹:۱۲:۲۲
| |

معدوم‌سازی یک واحد مرغداری مبتلا به بیماری آنگارا در سبزوار

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: در پی گزارش مسئول فنی بهداشتی یک واحد مرغ گوشتی در سبزوار مبنی بر ابتلا به بیماری آنگارا ضمن اخذ نمونه‌های لازم و ارسال به مرکز آزمایشگاه تشخیصی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و مثبت بودن نتیجه حاصله و همچنین تلفات بالای واحد مربوطه، تصمیم بر معدوم‌سازی واحد گرفته شد.

معدوم‌سازی یک واحد مرغداری مبتلا به بیماری آنگارا در سبزوار
کد خبر: 559504
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۹:۱۲:۲۲

براتعلی زیدآبادی عنوان کرد: واحد مورد اشاره به همراه پنج واحد مرغداری دیگر به صورت مجتمع بود؛ به همین جهت وجود بیماری در یک واحد احتمال مبتلا شدن دیگر واحدها نیز بسیار بالا می‌برد. به همین منظور جهت کنترل و پیشگیری بیماری در سایر مرغداری‌های عضو، معدوم‌سازی مجتمع مذکور به روش بهداشتی صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیماری آنگارا یک بیماری ویروسی است که عامل آن در مقابل ضدعفونی کننده‌ها مقاومت بیشتری نسبت به سایر ویروس‌ها دارد. این بیماری در گله‌های حساس تا ۸۰ درصد تلفات می‌گیرد و هیچگونه درمان خاصی برای آن نیز گزارش نشده است. این بیماری می‌تواند هم به صورت افقی(انتقال بین مرغداری‌ها) و هم به صورت عمودی(انتقال مادری) بین مزارع انتقال پیدا کند.

زیدآبادی در ادامه از کلیه مرغداران خواست مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای را در واحد خود با دقت کافی و وسواس بیشتر رعایت نمایند و جوجه‌ریزی را از مزارع مرغ مادر واکسینه شده علیه بیماری آنگارا انتخاب کنند و در صورت هر گونه تلفات غیرمتعارف در اسرع وقت مسئول فنی بهداشتی واحد خود و شبکه دامپزشکی را مطلع نمایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها