کد خبر: 578795
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ۱۶:۱۱:۱۷
| |

نماینده مردم بیرجند:

برخی از سلبریتی‌ها بنزین بر آتش ریختند/ برای حجاب و عفاف قانون در کشور ما مشخص است

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان در مجلس گفت: در مورد جریان اخیر که بحث عفاف و حجاب بهانه قرار گرفت باید گفت این قانون در کشور ما مشخص بوده و برای اجرای آن، ۳۲ وزارتخانه و نهاد مشخص شده است.

برخی از سلبریتی‌ها بنزین بر آتش ریختند/ برای حجاب و عفاف قانون در کشور ما مشخص است
کد خبر: 578795
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ۱۶:۱۱:۱۷

​حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تمام دنیا می‌بینیم که گاهی برخی از پیام رسان‌ها برای عدم رعایت مقررات جریمه می‌شوند. 

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه در سراسر جهان رعایت قانون لازم است، افزود:

*اصل بودن یک قانون برای رعایت نظم جامعه لازم است. 

*ممکن است قوانین ضعف‌هایی نیز داشته باشد که هر منتقد و دلسوزی می‌تواند آن را کامل کند، اما هیچ کس بی قانونی را برنمی‌تابد.

*در اغتشاشات اخیر دیدیم که برخی افراد در مورد موضوعی که باید مستندات علمی برای آن ارائه می‌شد و هنوز مراجع قانونی برای آن اعلام نظر نکرده بودند، اظهار نظر کردند؛ بنابراین نتیجه را مشاهده کردیم. 

*در مورد جریان اخیر که بحث عفاف و حجاب بهانه قرار گرفت باید گفت این قانون در کشور ما مشخص بوده و برای اجرای آن،  ۳۲ وزارتخانه و نهاد مشخص شده است. 

*یکی از موارد که به نحوی مورد انتقاد بوده انباشت قانون در کشور است. 

*قانون بد حتی از بی قانونی بهتر بوده چراکه به به نفع عموم است، اما فراموش نکنیم که قوانین باید ضمانت اجرایی داشته باشند. 

*متاسفانه شبکه‌های اجتماعی خارجی مثل توییتر و اینستاگرام دفتری در ایران ندارند که اگر جرمی اتفاق افتاد قوه قضائیه قابلیت پیگیری داشته باشد؛ ترکیه در این قضیه محکم ایستاد و این پیام رسان‌ها را مجبور کرد در این کشور نماینده داشته باشند.

*هر شخصی که تریبون در اختیار دارد، باید مسئولیت سخنانی را که بیان کرده را بر عهده گیرد. درباره افرادی که در فضای مجازی و فضای حقیقی دروغ پراکنی می‌کنند و مردم را اغوا می‌کنند، نیاز مبرمی به قانون گذاری داریم و اگر به این موضوع پرداخته شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

*متاسفانه برخی از سلبریتی‌ها از جمله بازیگران، مجریان و ورزشکاران با سخنان غیرواقعی فضای جامعه را ملتهب‌تر کردند و بنزین بر آتش ریختند، در حالی که بعداً مشخص شد سخنانشان غیرواقعی بوده است.

*برخی از این افراد در فضای مجازی میلیون‌ها دنبال کننده دارند، چشم‌ها و گوش‌ها به موضع گیری آن‌ها دوخته شده و وقتی همچین افرادی سخن یا مطلبی بر خلاف واقعیت می‌گویند که جامعه را ملتهب می‌کند و پس از آن مسئولیت سخنان کذبی را که بیان کردند را برعهده نمی‌گیرد این یک ضعف‌ در کشور است. لذا هم در حوزه قانون گذاری و هم اجرای قوانین موجود باید تلاش بیشتری شود.

*اگر افرادی که نگاه نوجوانان و جوانان به آنان می‌باشد مسئولیت سخنان و مطالب خود را قبول نکنند، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. مدتی قبل فردی در آمریکا سخن دروغی را در فضای مجازی بیان کرد و جریمه شد. در ایران یکی از ورزشکاران اعلام می‌کند که فلان دختر را کشتند در حالی که خانواده‌اش می‌گویند کشته نشده و خودکشی کرده است، اما دوباره در فضای مجازی اعلام می‌کند این دختر کشته شده و خودکشی نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها