کد خبر: 581683
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۰:۱۲:۴۸
| |

رئیس شورای شهر تهران:

شهرداران را شوراها باید انتخاب کنند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهتر است شهردار را شوراها انتخاب کنند زیرا شوراها در موضوعات شهری تخصص دارند.

شهرداران را شوراها باید انتخاب کنند
کد خبر: 581683
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۰:۱۲:۴۸

مهدی چمران،  رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به چهار چالش شوراها عنوان کرد: چالش ابتدایی شوراها با دولت است و از آنجایی که شوراها دیر تشکیل‌ شدند وزارت کشور جایگزین شوراها بود و هنوز هم استانداری، بخشداری و وزارت کشور فکر می‌کنند می‌توانند بر شوراها مسلط باشند و برایشان سخت است که مدیریت محلی را درک کنند.

به گزارش ایرنا، چمران، چالش دوم را مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشکلاتی را در شهرهای خود مشاهده می‌کنند و خودشان قوانین را اصلاح می‌کنند که این موضوع خودش چالش برانگیز است.

وی ادامه‌داد: زمانی تصمیم گرفتند که شهردار را هم مردم انتخاب کنند اما قانون شورا اینگونه تدوین نشده است.

چمران در ادامه‌، خود شوراها را چالش سوم برشمرد و تأکید کرد: شوراهایی که در حد و مرز خود حرکت نمی‌کنند و پا در دین می‌گذراند، ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چالش چهارم شوراها با آرای قوه قضائیه است، اظهارداشت: برخی شهرها مصوباتی دارند که دارای مغایرت است و دیوان عدالت اداری می‌تواند آنها را بررسی کند.

وی یادآور شد: برای حل چالش ها با این دستگاه، جلساتی را با دیوان عدالت اداری و قوه قضائیه برگزار کرده‌ایم.

چمران خطاب به روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها گفت: هیچکس جز شورایی ها به فکر شوراها نیست و خود شوراها باید با همفکری مشکلات را حل کنند همچنین باید با مجلس نیز همکاری هایی داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها