کد خبر: 585867
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۴:۰۰:۴۷
| |

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خبر داد:

آمار سقط غیرقانونی در استان کرمانشاه/ عرضه قرص سقط جنین در داروخانه‌ها توسط معاونت غذا و دارو منع شده است

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفته سال گذشته در استان کرمانشاه حدود ۲۳۰۰ نفر به دلیل عوارض ناشی از سقط غیرقانونی به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند.

آمار سقط غیرقانونی در استان کرمانشاه/ عرضه قرص سقط جنین در داروخانه‌ها توسط معاونت غذا و دارو منع شده است
کد خبر: 585867
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۴:۰۰:۴۷

ابراهیم شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از ۱۰۶۶ مورد «سقط غیرقانونی» در این استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد. او با تاکید بر لزوم تشدید نظارت و برخورد با سقط‌های غیرقانونی، گفت: این موارد افرادی بوده‌اند که اقدام به سقط غیرقانونی کرده و به دنبال ایجاد عوارض به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. موارد سقط غیرقانونی بسیاری هم وجود دارد که چون عارضه‌دار نشده‌اند، به مراکز درمانی مراجعه‌ای نداشته و شناسایی نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، او همچنین گفته سال گذشته در استان کرمانشاه حدود ۲۳۰۰ نفر به دلیل عوارض ناشی از سقط غیرقانونی به مراکز درمانی مراجعه داشته‌اند.

وی افزود: این آمارها نشان می دهد که نظارت و برخورد با مراکز غیرقانونی سقط جنین باید تشدید شود که خوشبختانه معاونت درمان در این زمینه با جدیت پای کار است.

شکیبا تصریح کرد: این انتظار هست که مراجع قضایی نیز ورود جدی‌تری به این موضوع داشته و حمایت‌های بیشتری برای برخورد با این مراکز غیرقانونی داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد هم هستند که برای سقط غیرقانونی به مرکزی مراجعه ندارند و تنها با مصرف یک قرص این کار را انجام می‌دهند که عوارض بسیاری هم برای آنها به دنبال دارد. البته در حال حاضر این نوع قرص که برای سقط جنین به کار می‌رود توسط معاونت غذا و دارو از عرضه در سطح داروخانه‌ها منع شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها