کد خبر: 587647
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۱۱:۵۸:۴۵
| |

فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها تخلف است

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: عطاری‌ها فقط مجاز هستند که گیاهان متفاوت را به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی عرضه کنند اما نمی‌توانند به حوزه‌های درمانی ورود کنند و داروهای گیاهی بفروشند.

فروش داروی گیاهی در عطاری‌ها تخلف است
کد خبر: 587647
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۱۱:۵۸:۴۵

بهمن صبور با بیان اینکه فروش داروی گیاهی در عطاری ممنوع است گفت: همه مجوزهای داروخانه و حوزه سلامت از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صادر می‌شود اما عطاری‌ها به هیچ عنوان زیر نظر وزارت بهداشت نیستند و از وزارت صمت مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: طبق قانون، محل فروش و عرضه داروهای گیاهی داروخانه است و نهادهای نظارتی ورود نمی‌کنند اما این مشکل یک بار برای همیشه باید حل شود زیرا با سلامتی و جان مردم سروکار دارد.

صبور ضمن هشدار به مردم درباره مصرف فرآورده‌های لاغری، ریزش مو و ترک اعتیاد گفت: این فرآورده‌ها حاوی داروهای غیرمجاز هستند و عوارض زیادی دارند کمااینکه گزارش‌ها و شکایات فراوانی نیز از عوارض این فرآورده‌ها به سازمان نظام پزشکی رسیده اما هنوز وزارت صمت ورودی نکرده است.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران تصریح کرد: داروهای گیاهی مجوزدار به هیچ عنوان منع مصرف ندارند و در داروخانه‌ها قابل ارائه هستند ضمن اینکه وزارت بهداشت نیز طب سنتی را از نظر علمی قبول دارد و اکنون کلینیک‌هایی در قالب طب سنتی و زیر نظر وزارت بهداشت در راستای درمان و ارائه دارو فعالیت می‌کنند.

به گفته صبور، برخی عطاری‌ها، فرآورده‌هایی را به صورت کپسول و قرص به صورت فله‌ای عرضه می‌کنند که به هیچ عنوان استاندارد نیستند چون هر دارویی که ادعای درمان دارد باید نشانی تولیدکننده، مشخصات استاندارد، ماده موثر و تاریخ مصرف و انقضا و مجوزهای آن روی بروشور آن چاپ شده باشد که هیچ یک از این موارد رعایت نمی‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها