کد خبر: 588126
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۰:۳۴:۳۷
| |

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

بیش از ۶۵ درصد تورهای ورودی به صورت قطعی کنسل شده‌اند

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از ۶۵ درصد تورهای ورودی به صورت قطعی کنسل شده‌اند.

بیش از ۶۵ درصد تورهای ورودی به صورت قطعی کنسل شده‌اند
کد خبر: 588126
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۰:۳۴:۳۷

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: عباراتی که درباره ایران توسط مسئولان کشورهای غربی به کار برده می‌شود، مطابق با واقعیت کشور نیست. اما به هر ترتیب منجر به لغو تورهای ورودی خصوصا از مبادی کشورهای اروپایی شده است. تاکنون بیش از ۶۵ درصد تورهای ورودی به صورت قطعی کنسل شده‌اند. 

به گزارش ایلنا، شالبافان گفت: علاوه بر کاهش تورهای ورودی از کشورهای اروپایی با کاهش ورود گردشگران از کشورهای همسایه همچون عراق هم روبه رو هستیم که هریک علل خود را دارند. اما آنچه غیر قابل انکار است، ایران هراسی غیر واقعی است که این روزها بیش از گذشته و بیش از آنچه در تصور باشد رواج یافته. کمتر زمانی سابقه داشته که با این حجم از ایران هراسی روبه رو شده باشیم. 

او افزود: در حال حاضر پیشنهاد لغو روادید با بیش از ۴۰ کشور از جمله کشورهای حوزه بریکس همچون برزیل، روسیه و هند و چین… که ظرفیت رشد بازارشان وجود دارد، برخی از کشورهای منطقه و همسایگان را با توجه به رویکرد دولت و توسعه روابط با همسایگان در نظر گرفته‌ایم. نباید فراموش کرد که ابزاری بهتر از گردشگری برای مقابله با ایران هراسی وجود ندارد. 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها