کد خبر: 600309
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۴:۱۳:۱۱
| |

ابوترابی‌فرد، خطیب جمعه موقت تهران:

زمینه آرامش خاطر دانش‌آموزان و والدین در مسمومیت‌های اخیر فراهم شود

خطیب جمعه موقت تهران گفت: انتظار می‌رود همانطور که شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و مقامات ارشد کشور تاکید کرده‌اند در کوتاه‌ترین زمان با شناسایی عوامل و برخورد قاطع و درس‌آموز، از تکرار این حوادث ناگوار جلوگیری شود و همچنین ضروری است با تبیین موضوع و تنویر افکار عمومی زمینه آرامش خاطر دانش‌آموزان و والدین آن‌ها فراهم شود.

زمینه آرامش خاطر دانش‌آموزان و والدین در مسمومیت‌های اخیر فراهم شود
کد خبر: 600309
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۴:۱۳:۱۱

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، خطیب جمعه موقت تهران در خطبه های نمازجمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد،با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اضافه کرد: ملت ایران با حضور گسترده و اقتدار آفرین در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ تفسیر روشنی از شناخت حق و ایستادگی و مقاومت در کنار آن بودند و ۲۲ بهمن تجلی شناخت و وفاداری به حق بود.

به گزارش شفقنا، بخش هایی از اظهارات ابوترابی فرد را در ادامه می خوانید:

  • مردم ایران با بینش عمیق سیاسی و درک درست از عزت و پایداری، اقتدار جمهوری اسلامی را در برابر دیدگان بهت‌زده نظام سلطه به نمایش گذاشتند و با حضور ده‌ها میلیونی پرافتخار خود این فریاد را طنین‌افکن کردند که علیرغم سختی‌ها و فشارهای اقتصادی، در اوج تنگناهایی که دشمن خلق می‌کند، برای حفظ اقتدار در کنار رهبر بصیر خویش، استوار ایستاده‌ایم.
  • مطمئن باشید با اقتدار حرکت کنید انقلابی با این هویت و عظمت و این سرمایه عظیم ملی و پایگاه مستحکم اجتماعی به یاری خداوند سبحان از تنگناهای اقتصادی با اقتد ار عبور خواهیم کرد و پیروزی پر افتخار در میدان جنگ سخت نظامی را در میدان سخت مبارزه اقتصادی تکرار خواهیم کرد.
  • مسئولان با رصد دقیق مشکلات و چالش های داخلی و توطئه های خارجی و فراهم آوردن زمینه حضور و مشارکت توده های مردمی، نخبگان علمی و سیاسی و کار آفرینان متعهد و با انگیزه مسیر حرکت کشور را تحت رهبری بصیر و عالیقدر خویش به سوی توسعه و پیشرفت و رشد اقتصادی هموار خواهند کرد.
  • یکی از محورهای مهم که رهبری در دیدار با کارآفرینان مطرح کردند، ارتقای دانش، تولید علم، تبدیل دانش به فناوری و تجاری‌سازی علم بود. در پایان سال ۱۴۰۱ باید نگاهی به شعار سال بیندازیم و جایگاه ایران در این حوزه را با استناد به گزارش‌های نهادهای معتبر بین‌المللی تبیین کنیم.
  • انقلاب در سال ۵۷ پیروز شد و یک دهه جنگ سخت را با قدرت‌ها تجربه کرد. با دانش و فهم درست و با نگاه به توسعه، پیشرفت و اقتدار بر توسعه علمی کشور متمرکز شد. در این گزارش همچنین آمده است که موج دوم بر توسعه پژوهش و فناوری از جمله فناوری‌های نوظهور متمرکز بوده و از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.
  • اینکه می‌بینیم دشمن از همه ابزارها برای فشار بر این شجره تنومند استفاده می‌کند، برای این است که در تحلیل‌های دقیق نقشه راه ایران را در مسیری درست و اقتدارآفرین مشاهده می‌کند. پرچمدار حرکت توسعه پژوهش و فناوری، رهبری است.
  • امروز و فردا جهان به قضاوت می‌نشینند. ملتی و کشوری که در سال ۱۳۵۷ جامعه دانشگاهی‌اش ۱۷۰ هزار دانشجو بود که ۷۰ درصد آن‌ها در تهران بودند و یک دانشجو در مقطع دکترا در کشور تحصیل نمی‌کرد، چگونه به قطب تولید علم تبدیل شد و برای سال‌های متمادی رتبه نخست را در منطقه جنوب غرب آسیا و رتبه شانزدهم در سطح جهان به دست آورد؟
  • سرمایه عظیم انسانی موتور حرکت انقلاب اسلامی است. دشمنان فراز و نشیب‌های دلار را که قطعاً مهم است و باید مهار شود، ملاک نمی‌دانند. آن‌ها توسعه علمی، حرکت در مسیر فناوری‌ها و نوآوری‌های نو را علائم قطعی پیشرفت می‌دانند و نگران هستند. ایران اسلامی در این حوزه کارهای بزرگی انجام داده است.
  • انتظار می‌رود همانطور که شخصیت‌های برجسته علمی، سیاسی و مقامات ارشد کشور تاکید کرده‌اند در کوتاه‌ترین زمان با شناسایی عوامل و برخورد قاطع و درس‌آموز، از تکرار این حوادث ناگوار جلوگیری شود و همچنین ضروری است با تبیین موضوع و تنویر افکار عمومی زمینه آرامش خاطر دانش‌آموزان و والدین آن‌ها فراهم شود.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها