کد خبر: 607631
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۰:۳۵:۰۱
| |

سعید منتظرالمهدی سخنگوی فرماندهی انتظامی خبر داد

پلمب 137 مغازه و فروشگاه برای رعایت نکردن موازین اسلامی

به گفته سخنگوی فراجا، طی ۲۴ ساعت گذشته، چند صد مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظرین پلیس ثبت و مراتب از طریق پیامک به اطلاع صاحبان خودرو رسیده است.

پلمب 137 مغازه و فروشگاه برای رعایت نکردن موازین اسلامی
کد خبر: 607631
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۰:۳۵:۰۱

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا با اشاره به آغاز به کار طرح عفاف و حجاب از روز گذشته گفت: پلیس به استناد قانون، به عنوان مجری و ضابط قضایی و در تعاقب ابلاغیه‌های قوه محترم قضاییه و وزارت کشور و حکم شرعی و اجتماعی در جامعه‌ای که اغلب دیندار و مقید به رعایت حدود الهی هستند، ملزم به پیگیری و مفادقانون است، آشکار است که رفتار پلیس حتما متناسب با جامعه و فرهنگ ایرانی با کمترین تزاحم و تقابل خو اهد بود.

به گزارش ایلنا، منتظرالمهدی گفت: از زمان اجرای طرح طی ۲۴ ساعت گذشته، چند صد مورد کشف حجاب در خودرو توسط ناظرین پلیس ثبت و مراتب از طریق پیامک به اطلاع صاحبان خودرو رسیده است که بالغ بر ۸۴ درصد تمکین و صرفا پیامک دوم برای تعداد انگشت‌شماری که متاسفانه موارد رعایت نکرده‌اند مبنی بر توقیف سیستمی خودرو ارسال شد و در صورت تکرار برای بار سوم خودروی آنان متوقف و راهی پارکینگ می‌شود.

وی افزود: در تداوم اجرای این طرح، سه هزار و پانصد پیامک در راستای رعایت قوانین و ضوابط اجتماعی و نظارت بر پوشش متصدیان به واحد‌های صنفی ارسال شد که ۵۳۲ تعهد الکترونیکی اخذ شد و متاسفانه همکاران ما مجبور شدند ۱۳۷ مغازه و فروشگاه و ۱۸ رستوران و باغ تالار را به علت عدم توجه به تذکرات قبلی، پلمپ و پرونده قضایی تشکیل دهند.

سخنگوی فراجا گفت: در حوزه معابر و اماکن عمومی نیز تعداد قلیلی از هنجارگریزان به مراجع قضایی ارجاع شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود کماکان سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی، نخبگان، اساتید، هنرمندان، اصحاب رسانه، مراجع دینی و علمی پیگیر وظایف نهاد‌های فرهنگ ساز در زمینه‌های مختلف اجتماعی باشند و خود نیز برای این مهم بااستفاده از شیوه‌های اقناعی و ایجادگفتمان و صمیمیت تلاش کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها