کد خبر: 608100
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۲۲:۱۰:۰۱
| |

جدی‌ترین چالش‌های ایمنی در مرکز تهران چیست؟

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران بافت فرسوده، معابر باریک، جمعیت زیاد و تغییر کاربری‌ را نگرانی‌های جدی آتش‌نشانی در محدوده مرکزی پایتخت دانست.

جدی‌ترین چالش‌های ایمنی در مرکز تهران چیست؟
کد خبر: 608100
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۲۲:۱۰:۰۱

جلال ملکی در چهل و هشتمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران که در منطقه ۱۲ شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در محدوده شهرداری منطقه ۱۲، بافت فرسوده این منطقه است، گفت:‌ معابر باریک، جمعیت زیاد و تغییر کاربری‌های صورت گرفته نیز از دیگر نگرانی‌های جدی ما در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در ماه های گذشته افزایش تعداد شیرهای هیدرانت در محدوده این منطقه انجام شده است اما هنوز جای خالی مشارکت شهروندان برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها و پیشگیری از بروز حوادث احساس می‌شود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی تهران در حال انعقاد قرارداد با سازمان آموزش و پرورش برای آموزش اصول ایمنی و آتش‌نشانی به دانش آموزان، کادر آموزشی مدارس و سرایداران مراکز آموزشی است. همچنین نیروهای شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در ماه اسفند سال گذشته با اصول ایمنی و آتش‌نشانی آشنا شدند که آموزش به نیروهای این شرکت بعد از عید سعید فطر ادامه خواهد یافت.

در ادامه این نشست، امیر هاتفی مدیر منطقه ۵ عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز گفت: این مورد که پیشگیری از درمان بهتر است باید در میان مدیران شهری مد نظر قرار گیرد، چون ما با مشکلات زیادی در منطقه ۱۲ شهرداری تهران دست و پنجه نرم می‌کنیم. معابر بسیار باریک، نحوه پارک خودروها خصوصا در محدوده مراکز اداری و تجاری و... از مشکلات عدیده ماست و نحوه دسترسی نیروهای آتش نشانی در بسیاری از معابر بسیار سخت صورت می‌گیرد که امیدواریم با کمک مدیران شهری این موراد رفع شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها