کد خبر: 611177
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۱۷:۴۰:۳۲
| |

غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت:

حجاج لپ‌تاپ نیاورند، حجاب را رعایت کنند

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در ادامه به زائران توصیه کرد: حتی‌الامکان از همراه داشتن لپ‌تاپ خودداری کنند و در صورت نیاز به آن، فایل‌هایی را که جنبه خصوصی دارد حذف کنند تا در صورت بازرسی سعودی‌ها به مشکل برنخورند.

حجاج لپ‌تاپ نیاورند، حجاب را رعایت کنند
کد خبر: 611177
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۱۷:۴۰:۳۲

همایش سراسری خادمان فرهنگی حج ۱۴۰۲ در شهر قم برگزار شد تا مقررات عربستان، تغییرات حج تمتع و آخرین جزئیات این سفر که از سوم خردادماه آغاز می‌شود، مرور شود.

به گزارش فرارو، غلامرضا رضایی ـ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: پرواز‌های رفت «مدینه قبل» از سوم خردادماه شروع می‌شود. پرواز‌های رفت «مدینه بعد» نیز از ۱۳ خرداد تا اول تیر انجام می‌شود.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در ادامه به زائران توصیه کرد: حتی‌الامکان از همراه داشتن لپ‌تاپ خودداری کنند و در صورت نیاز به آن، فایل‌هایی را که جنبه خصوصی دارد حذف کنند تا در صورت بازرسی سعودی‌ها به مشکل برنخورند. روی لپ‌تاپ رمز نگذارند؛ زیرا این کار حساسیت سعودی‌ها را بیشتر خواهد کرد.

 

او همچنین اظهار کرد: نکته‌ای هم که بیشتر مربوط به خانم‌ها می‌شود بحث دقت در پوشش است؛ در مکان‌های مختلف در عربستان از قبیل هتل و راهرو‌های آن دوربین نصب شده است و سعودی‌ها به صورت آنلاین دوربین‌ها را چک می‌کنند؛ لذا خانم‌ها به این موضوع دقت داشته باشند.

سپس، رییس حراست سازمان حج و زیارت، نکاتی درباره صیانت از شأن زائران بیان کرد و تذکر داد: دوربین‌هایی که توسط سعودی‌ها در اماکن عمومی مانند مسجدالحرام نصب شده است، صوت و تصویر را با کیفیت بالا ضبط می‌کند؛ لذا زائران نسبت به گفتار و رفتارشان مراقب باشند.

او همچنین به حساسیت سعودی‌ها نسبت به برخی موضوعات اشاره کرد و گفت: در این زمینه زائران چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

رییس حراست سازمان حج و زیارت نیز تاکید کرد که اگر لپ‌تابی در این سفر آورده می‌شود خالی از اطلاعات باشد تا مشکلی در ادامه برای فرد پیش نیاد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها