کد خبر: 611839
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۲۲:۵۵:۴۷
| |

حذف کنکور از سال 1403؟

به گفته یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس، با تصویب طرح اصلاح قانون کنکور، از سال ۱۴۰۳ کنکور تنها با مصوبه مجلس برگزار می‌‎شود.

حذف کنکور از سال 1403؟
کد خبر: 611839
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۲۲:۵۵:۴۷

احمد نادری عضو هیات رییسه مجلس گفت: نکته مهم این طرح این بود که میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین می‌‎شود و به این ترتیب میزان تأثیر و بازگشت دروس عمومی به آزمون سراسری نیز در شورا تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش مهر، نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: امیدواریم طبق ضوابط آئین نامه داخلی مجلس، این طرح طی دو هفته آینده در صحن مجلس مصوب کنیم تا این مصوبه به کنکور ۱۴۰۳ برسد.

نادری تأکید کرد: شورای سنجش و پذیرش یک شورای کارشناسی کامل بوده که رئیس شورا وزیر علوم، دبیر آن رئیس سازمان سنجش، دو نفر از وزارت آموزش و پرورش و دو نفر از وزارت بهداشت و معاون آموزشی وزارت علوم حضور دارند. همچنین عضو ناظری از مجلس به انتخاب صحن علنی که بنده هستم و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دیگر اعضای ناظر حضور دارند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: بنابراین این شورا صلاحیت لازم برای بررسی میزان تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری و چگونگی تأثیر میزان دروس عمومی را دارد و در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها