کد خبر: 614695
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ۱۵:۴۰:۵۶
| |

تهرانی‌ها دیگر با این شماره‌های امدادی تماس نگیرند

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز فاز اول ادغام شماره‌های امدادی در تهران خبر داد.

تهرانی‌ها دیگر با این شماره‌های امدادی تماس نگیرند
کد خبر: 614695
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۵ ۱۵:۴۰:۵۶

به گفته علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: این سازمان موظف به اجرای طرح ادغام شماره‌های امدادی برای اولین بار در کشور و مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه در جهان در تهران اجرا است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در طرح مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با دیگر شماره‌های امدادی ادغام نخواهد شد، گفت: چهار شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و ۱۲۵ آتش‌نشانی در اجرای این طرح با یکدیگر ادغام خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با بیان اینکه در حال حاضر از مرحله مطالعاتی عبور کرده و وارد مرحله طراحی و اجرا شده‌ایم، گفت:‌ در تلاشیم تا در سال جاری فاز اول طرح ادغام شماره‌های امدادی را در شهر تهران افتتاح کنیم.

وی درباره اینکه ویژگی‌های فازاول اجرای این طرح چیست، به ایسنا گفت: در تلاشیم تا در فاز اول این طرح را در بخشی از تهران اجرا کنیم. همچنین برای آنکه مردم سردرگم نشوند، قصد داریم تا ابتدا مرکز تماس را مشترک کنیم. یعنی اینطور باشد که مردم با همان شماره‌های قبلی مانند ۱۲۵، ۱۱۵، ۱۲۳ و ۱۱۲ تماس بگیرند، اما تمام این‌ تماس‌ها در یک مرکز واحد پاسخ داده شود. در واقع با اجرای پایلوت این طرح همه شماره‌های ابتدا بدون تغییر  به یک مرکز واحد وصل می‌شوند و ما این را زیر بار می‌بریم، در مرحله بعد و پس از طی مراحل آزمایشی، شماره جدید را اعلام می‌کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها