کد خبر: 617424
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۱۲:۴۰:۲۸
| |

تهرانی‌ها همیشه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ مراقب این اتفاق باشید!

احسان مومنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اعلام ساعات پر تصادفات شهر تهران خبر داد و به علل و عوامل این تصادفات اشاره کرد.

تهرانی‌ها همیشه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ مراقب این اتفاق باشید!
کد خبر: 617424
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۱۲:۴۰:۲۸

 احسان مومنی گفت: میزان تصادفات در طول شبانه روز با یکدیگر متفاوت است که در ساعات تاریکی شب ۴۷ درصد و در روزها ۵۳ درصد است.

به گزارش مهر، وی افزود: همچنین از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر میزان تصادفات ۱۵ درصد و از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۶ به میزان ۲۳ درصد است.

 احسان مومنی گفت: از ساعت ۱۶ بعد از ظهر الی ساعت ۲۰ شب، میزان تصادفات ۲۷ درصد بوده که این میزان بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است و به علل و عوامل مختلفی از جمله خستگی کار روزانه، گرمای هوا، عجله داشتن برای زودتر رسیدن به مقصد، افزایش ترددها جهت خرید و همچنین مراجعه به اماکن ورزشی و تفریحی بستگی دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: از ساعت ۲۰ الی ۲۴ میزان تصادفات ۲۱ درصد و از ساعت ۲۴ تا ۴ صبح درصد تصادفات ۸ درصد و نیز از ساعت ۴ صبح تا ۸ هم این میزان به ۶ درصد می رسد.

وی در خصوص علت این حوادث در ساعات تاریکی هوا و شب‌ها گفت: رانندگی در ساعات تاریکی هوا و شب با رانندگی در روز بسیار متفاوت است چرا که در شب همه چیز در مقابل دیدگان راننده تیره و تار می گردد.

مومنی توصیه داشت: در هنگام تاریکی هوا رانندگان حتماً با چراغ روشن تردد نمایند و عابرین پیاده در ساعات شب و تاریکی هوا از لباسهای روشن جهت بهتر دیده شدن استفاده نمایند و موتورسواران گرامی نیز ضمن روشن نمودن چراغ موتورسیکلت خود از لباس‌ها و کلاه ایمنی دارای شب‌رنگ به جهت بهتر دیده شدن توسط سایرین استفاده نمایند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها