کد خبر: 624991
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۳۵:۰۹
| |

حسن غریب دادستان قم:

مزاحمت در برابر اجرای امر به معروف موجب محکومیت به حبس تعزیری و جزای نقدی درجه هفت می‌شود

دادستان عمومی انقلاب استان قم از تعریف جریمه برای مزاحمان باهدف حمایت از آمران به معروف خبر داد.

مزاحمت در برابر اجرای امر به معروف موجب محکومیت به حبس تعزیری و جزای نقدی درجه هفت می‌شود
کد خبر: 624991
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۲۱:۳۵:۰۹

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم گفت: به موجب ماده ۹ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر که به موجب قانون جرم شناخته شده است.

به گزارش انتخاب، حسن غریب امروز ۷مردادماه طی سخنانی در خصوص اقدامات دادستانی در راستای احیای فریضه امربه معروف و نهی‌ازمنکر، گفت: حمایت قانونی از آمران به معروف، صدور دستورات قضایی لازم در خصوص گزارش‌های واصله و برخورد با هنجارشکنی‌ها، تعیین شعب ویژه به منظور حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و پلمب واحدهای صنفی متخلف، اجرای طرح های مشترک ارتقاء امنیت اجتماعی با همکاری دستگاه قضایی و تیم‌های ویژه امر به معروف و نهی از منکر و فرماندهی انتظامی قم برای پاکسازی نقاط آلوده از جمله بوستان‌ها از اقدامات دادستانی در این زمینه است.

دادستان قم افزود: به منظور ارتقاء عملکرد و توانمندسازی گروه‌های مردمی و تشکل‌های امر به معروف نیز جلسات آموزشی و دانش افزایی به همراه گواهی پایان دوره برای آنها برگزار شده است.

او گفت: مسئولان قضایی استان نیز به صورت دوره ای از تیم‌های اجرایی و عملیاتی امر به معروف و نهی از منکر سرکشی می‌نمایند و تذکرات لازم به منظور پیشگیری از تعرض بر حریم خصوصی و حقوق اشخاص و کاهش تنش‌های اجتماعی و مخاطرات احتمالی در اجرای این فریضه داده شده است.

غریب بیان کرد: به موجب ماده ۹ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر که به موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری و جزای نقدی درجه هفت می‌گردد و بر اساس ماده ۷ همین قانون، مجازات این جرم قابل تخفیف و تعلیق نخواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها