کد خبر: 626149
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۳۱:۲۱
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

درباره برنزه کردن با سولاریوم و عوارض خطرناک آن بیشتر بدانید

سولاریوم یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای رسیدن هرچه سریع‌تر به رنگ تیره پوست است، اما قطعاً استفاده از این تخت‌ها و اشعه‌ای که بر پوست بدن تابانده می‌شود مضرات زیادی برای بدن خواهد داشت.

درباره برنزه کردن با سولاریوم و عوارض خطرناک آن بیشتر بدانید
کد خبر: 626149
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۲۳:۳۱:۲۱

برنزه شدن پوست یکی از پرطرفدارترین کارها برای زیبایی در میان جوانانی است که به ظاهر خود اهمیت زیادی می‌دهند. در این میان استفاده از تخت‌های سولاریوم یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای رسیدن هرچه سریع‌تر به رنگ تیره پوست است، اما قطعاً استفاده از این تخت‌ها و اشعه‌ای که بر پوست بدن تابانده می‌شود مضرات زیادی برای بدن خواهد داشت که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

عوارض دستگاه سولاریوم برای بدن

به گزارش اعتمادآنلاین، شاید تصور کنید برنزه شدن با دستگاه سولاریوم راحت‌تر از آفتاب گرفتن باشد، اما اگر بیشتر از عوارض استفاده از این دستگاه آگاه باشید ممکن است نظرتان تغییر کند و سلامت را بر زیبایی موقت ترجیح دهید. عوارض استفاده از این دستگاه عبارت‌اند از:

افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست

استفاده بی‌رویه و مکرر از دستگاه سولاریوم خطر ابتلا به سرطان پوست را بالا می‌برد. مردم هنگام بیرون رفتن در فصول گرم سال از انواع کرم‌های‌ضدآفتاب استفاده می‌کنند تا نور خورشید آسیبی به پوست‌شان نزند حال چطور ریسک خوابیدن در دستگاهی را که اشعه‌های مضر در آن به پوست تابانده می‌شود، می‌پذیرند؟ سازمان غذا و داروی جهانی هم این عارضه را تایید کرده و برای همین در بسیاری از کشورها استفاده از این دستگاه ممنوع است.

آسیب دیدن بینایی

از دیگر عوارض سولاریوم افزایش احتمال ابتلا به ملانومای چشمی‌ است. این بیماری که از آن به عنوان سرطان چشم نیز نام برده می‌شود می‌تواند به دلیل استفاده نکردن از عینک مخصوص و رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام خوابیدن زیر اشعه دستگاه سلامتی چشم‌ها را به خطر بیندازد. احتمال ابتلا به آب‌مرواید نیز از جمله خطرات استفاده مداوم از دستگاه سولاریوم است.

پیری زودرس پوست

آسیبی که از برخورد اشعه‌ها به پوست ایجاد می‌شود می‌تواند پیری زودرس پوست را به همراه داشته باشد. چراکه استفاده از دستگاه سولاریوم باعث از بین بردن کلاژن‌های پوست می‌شود و در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست از بین می‌رود و چروک‌های پوستی زودتر به سراغ فرد می‌آیند‌.

کاهش ایمنی بدن

برخورد مداوم اشعه ماوراءبنفش به بدن می‌تواند عاملی برای کاهش ایمنی بدن باشد. با کاهش یافتن ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی بسیار افزایش پیدا می‌کند.

با وجود این عوارض، استفاده از دستگاه سولاریوم فایده افزایش ویتامین D3 را نیز برای بدن به همراه خواهد داشت. به خصوص اگر فرد در طول روز کمتر در معرض تابش نور خورشید قرار داشته باشد استفاده از این دستگاه می‌تواند برای جذب ویتامین D3 کمک‌کننده باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها