کد خبر: 628716
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۱۶:۱۵:۵۴
| |

میزان استفاده از فیلترشکن ۹۶ درصد است

براساس گزارش کمیسیون آمده است سهم پهنای باند ناشناس در شبکه طی پنج سال گذشته 5 برابر شده است.

میزان استفاده از فیلترشکن ۹۶ درصد است
کد خبر: 628716
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۱۶:۱۵:۵۴

کمیسیون صنایع و معادن مجلس در راستای بررسی به نارضایتی مردم از وضعیت اینترنت، خواستار اعلام علت فیلتر یک سایت به مردم شد.

به گزارش دیجیاتو، در گزارش این کمیسیون آمده است که صفحه‌ای مشابه پیوندها به همراه علت فیلتر بایستی برای سایت‌های فیلتر شده نمایش داده شود.

صبح امروز در صحن علنی مجلس، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی کیفیت اینترنت و چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی بررسی شد.

در گزارش کمیسیون آمده است که طی ماه‌های اخیر، شهروندان و کسب‌وکارهای اینترنتی در دسترسی به سایت‌ها با سه نوع اختلال روبه رو هستند:«یکی از انواع موانع در دسترسی کاربران به اینترنت زمانی است که کاربر با تجربه اختلال در دسترسی به سایت اینترنتی مورد نظر، پیام وقفه (Time Out) دریافت می‌کند. این وضعیت می‌تواند ناشی از دو عامل باشد. عامل نخست زمانی است که سایت مدنظر مجرمانه تلقی شده و بدون آن که کاربر دلیل آن را بداند درخواست دسترسی به آن قطع می‌شود. این درحالی است که به استناد ماده ۲۲ قانون جرایم رایانه‌ای- مصوب ۵ خرداد ۱۳۸۸- تشخیص سایت‌های مجرمانه تنها در حوزه اختیارات کمیته تعیین مصادیق است. چنانچه سایتی با تشخیص کمیته قانونی مذکور فیلتر شده باشد بایستی همچون روال سال‌های گذشته، صفحه «پیوندها»، که در آن دلیل مسدودی سایت مذکور اعلام می‌شد، اکنون نیز همان صفحه یا صفحه‌ای مشابه با همان کار کرد برای کاربر نمایش داده شود.»

این کمیسیون عامل دوم دریافت پیام وقفه را ناشی از تحریم‌های خارجی و مسدود شدن سایت برای کاربران ایرانی عنوان کرده است: «به نظر میرسد این عامل مسدودی نیز مشابه مورد قبل نیازمند اطلاع رسانی به کاربر در راستای شفاف سازی عامل فیلترینگ سایت مدنظر است.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها