کد خبر: 629597
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۱:۳۵:۰۰
| |

تصویری خیره‌کننده و خاص از راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲

تصویری خیره‌کننده و خاص از راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ منتشر شده است. عکسی که سی‌ان‌ان منتشر کرده عبور گروهی از زائران از قسمت‌های کم‌عمق دریا در منطقۀ فاو را نشان می‌دهد.

تصویری خیره‌کننده و خاص از راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲
کد خبر: 629597
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۱:۳۵:۰۰

 هفتۀ گذشته وبسایت‌های سی‌ان‌ان و گاردین هر کدام یکی از عکس‌های حسین فالح را در مجموعۀ عکس‌های برگزیدۀ هفته جای دادند. این عکس‌ها مربوط به آغاز راهپیمایی میلیونی اربعین بودند که فالح آن‌ها را در مناطقی همچون فاو و شلمچه ثبت کرده بود.

در این میان به ویژه عکسی که سی‌ان‌ان انتخاب کرده، واقعا باشکوه و تاثیرگذار است. این عکس عبور گروهی از زائران از قسمت‌های کم‌عمق دریا در منطقۀ فاو را نشان می‌دهد.

این عکس حالتی دارد که انگار زائران دارند از دل دریا بیرون می‌آیند و با قدم زدن روی آب به سوی مقصدشان می‌روند. نسبتی که بین «آب» و «کربلا» در ذهن همۀ شیعیان وجود دارد، موجب می‌شود که تاثیرگذاری و عمق و معنای این عکس بسیار چشمگیر باشد.

در قسمت جلوی تصویر پرچم سرخی دیده می‌شود که عبارت «یا ساقی عطاشی» (ای سقای تشنگان) بر روی آن نقش بسته است؛ انگار زائرانی دلباخته، از دریای پرغوغای زندگی روزمره بیرون آمده‌اند و در جستجوی آب یا حیات حقیقی به زیارت مردانی می‌روند که گرچه در تشنگی جان سپردند، اما حالا سیراب کنندۀ لب‌تشنگان حقیقت شده‌اند.

عکس اربعین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها