کد خبر: 630564
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۱۶:۰۹:۴۴
| |

سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

45 درصد از ناوگان حمل‌ونقل کشور فرسوده است

به گفته رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، سالانه ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده باید از رده خارج شود.

45 درصد از ناوگان حمل‌ونقل کشور فرسوده است
کد خبر: 630564
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۱۶:۰۹:۴۴

سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است، گفت: بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه باید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شود.

به گزارش ایرنا، او گفت: براساس آمارها از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه کشور، حدود ۱۷ میلیون یعنی معادل ۴۵ درصد فرسوده است همچنین از ۱۲ میلیون موتورسیکلت در حال حرکت، ۱۱ میلیون آن فرسوده است و در حوزه ناوگان عمومی کشور نیز ۸۰ درصد خودروهای این ناوگان فرسوده است.

رفیعی افزود: باید خودروها و موتورسیکلت‌هایی اسقاط شوند که امکان تردد داشته باشند وگرنه اسقاط خودروهای متروکه قطعا نمی‌تواند اهداف قانون هوای پاک را محقق کند که در این زمینه انتظار داریم متولیان تدابیر لازم را بیاندیشند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر این که حق داشتن هوای پاک و خودروی ایمن از حقوق اصلی و مطالبات شهروندان است، تصریح کرد: با تصویب مجلس ورود خودروهای دست دوم به کشور علاوه بر خودروهای نو مجاز شده است که امیدواریم با اجرای این قانون شاهد جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای نسل جدید و متعاقب آن کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در کشور باشیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت فراکسیون محیط زیست مجلس از ورود خودروهای برقی و هیبریدی، بیان کرد: امیدواریم با تدابیر دولت و ایجاد تسهیلات، اولویت واردات به این خودروها اختصاص یابد.  اکنون ۴۵ درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است. باید در کلانشهرها خودروهای عمومی و موتورسیکلت‌های خدمات‌رسان هرچه سریع‌تر برقی شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها