کد خبر: 636170
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۸:۳۵:۰۹
| |

سهم 50 درصدی موتورسواران در تصادفات مرگبار تهران/ سه‌ بزرگراه مرگبار تهران در تصادفات موتورسیکلت‌ها کدام‌اند؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران با اشاره به بزرگراه‌هایی که بیشترین تصادفات موتورسیکلت در آن رخ داد گفت: 50 درصد از تصادفات مرگبار تهران مربوط به موتورسواران است.

سهم 50 درصدی موتورسواران در تصادفات مرگبار تهران/ سه‌ بزرگراه مرگبار تهران در تصادفات موتورسیکلت‌ها کدام‌اند؟
کد خبر: 636170
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۸:۳۵:۰۹

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام سه بزرگراه مرگبار برای موتورسواران در تهران گفت که نیمی از تصادفات مرگبار رخ داده در تهران مربوط به موتورسواران است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رابعه جوانبخت درباره علت تصادفات رخ داده برای موتورسیکلت سواران گفت:‌ بررسی آمار مرگ موتورسیکلت سواران در نیمه اول سال‌جاری در معابر پایتخت نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران متاسفانه به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد که عدد بالایی است.

جوانبخت افزود: علت بعدی که ۲۱ درصد از علت تصادفات را به خود اختصاص داده است عدم توجه به جلو از سوی راکبین موتورسیکلت است. این علت در بین رانندگان خودرو نیز مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به سومین علت وقوع تصادفات  برای موتورسیکلت سواران در معابر تهران نیز گفت: علت سوم تصادفات موتورسواران به تغییر مسیرهای ناگهانی اختصاص دارد، قدرت مانور این وسیله بسیار بالا است و می‌تواند بین خودروها به راحتی گردش کرده و مسیر خود را به یک‌باره تغییر دهد، همین موضوع نیز احتمال تصادف را افزایش می‌دهد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:‌ حرکت خلاف جهت که سهم آن هفت درصد است، هم توسط برخی راکبین موتورسیکلت انجام می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه ۵۱ درصد از تصادفات فوتی موتورسواران تهرانی در بزرگراه‌ها رخ داده است، گفت: بزرگراه امام علی ( ع ) در واقع رتبه اول تصادفات موتورسیکلت را داراست چون هم در مسیر جنوب به شمال و هم در مسیر شمال به جنوب بسیار پرتردد است.. بزرگراه آزادگان نیز که کمربندی محسوب می‌شود و خودروهای سنگین در آن بسیار تردد می‌کنند.

وی گفت : بزرگراه شهید چمران بزرگراه سومی است که تصادفات فوتی در آن بسیار صورت می‌گیرد چرا که ما در این بزرگراه تونل توحید را داریم و متاسفانه موتورسواران وارد بزرگراه و تونل توحید ‌می‌شوند.

وی از موتورسواران خواست که حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند و گفت: مرز بین مرگ و زندگی در موتورسواری استفاده از کلاه ایمنی استاندارد در حین موتورسواری است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها