کد خبر: 636646
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۱۷:۲۰:۰۵
| |

تدریس زبان‌های خارجی در مهدها، پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌ها ممنوع می‌شود؟

مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک معتقد است باید آموزش زبان‌های خارجی در مهدکودک‌، پیش‌دبستانی و دبستان ممنوع شود.

تدریس زبان‌های خارجی در مهدها، پیش‌دبستانی‌ها و دبستان‌ها ممنوع می‌شود؟
کد خبر: 636646
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۱۷:۲۰:۰۵

مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اعلام ممنوعیت تدریس زبان‌های خارجی گفت: باید اقدام اقناعی و تربیتی انجام دهیم تا خانواده‌ها بدانند اگر آموزش ارائه نمی‌شود، مبنایی دارد، چون در این دوران سنی، هویت ایرانی کودک در حال شکل گیری است.

به گزارش تسنیم، مسعود تهرانی فرجاد مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره آموزش زبان خارجی در کودکستان‌ها گفت: طبق اسناد بالادستی و قوانین موجود، آموزش زبان خارجی باید از دوره بعد از ابتدایی آغاز شود و ممنوعیت آموزش زبان‌های خارجه فقط مشمول زبان انگلیسی نیست بلکه سایر زبان‌ها همچون عربی را هم شامل می‌شود.

وی افزود: بر این اساس آموزش زبان خارجی در کودکستان‌ها، پیش دبستانی و دبستان‌ها ممنوع است و باید اقدام اقناعی و تربیتی انجام دهیم تا خانواده‌ها بدانند اگر آموزش ارائه نمی‌شود، مبنایی دارد، چون در این دوران سنی، هویت ایرانی کودک در حال شکل گیری است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما آموزش زبان فارسی به کودکان دو زبانه با حفظ زبان مادری است و شعار‌ها درباره کودکستان چندزبانه غیردقیق است؛ این اقدامات باعث می‌شود کودک را آنگونه که می‌خواهیم تربیت کنیم و اجازه نمی‌دهیم، دوران کودکی خود را به خوبی سپری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها