کد خبر: 640696
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۸:۱۵:۳۳
| |

توزیع شیر در مدارس ۱۱ استان محروم از اول آذرماه

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: توزیع شیر در سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های استان تهران، کهگیلویه و بویر احمد و کرمان آغاز شده اما فراگیر نشده است؛ اولویت ما برای توزیع شیر ۱۱ استان محروم کشور هستند و پیش‌بینی می‌کنیم تا اوایل آذرماه این امر محقق شود.

توزیع شیر در مدارس ۱۱ استان محروم از اول آذرماه
کد خبر: 640696
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۸:۱۵:۳۳

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اولویت وزارتخانه برای توزیع شیر ۱۱ استان محروم کشور هستند و پیش‌بینی می‌کنیم تا اوایل آذرماه این امر محقق شود.

به گزارش ایسنا، علی فرهادی در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت توزیع شیر در مدارس، اظهار کرد: توزیع شیر رایگان دانش‌آموزی حدود ۸ ـ ۹ سالی متوقف شده بود و به تبع استلزامات اداری، نیروهایی که این کار را آنجا می‌دادند جا به جا شده بودند و عملا این فرآیند متوقف شده بود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توزیع شیر در سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های تهران، کهگیلویه و بویر احمد و کرمان شروع شده اما فراگیر نشده است، توضیح داد: اولویت ما توزیع شیر در ۱۱ استان محروم است که پیش بینی می‌کنیم تا اوایل آذرماه این امر محقق شود. شرکتهای تولید کننده شیر هم محدودیت برای تولید نوع خاصی از شیر که ما شرایط آن را گفتیم به تعداد دانش آموزان داشتند.

فرهادی با بیان اینکه آموزش و پرورش پیگیر تحقق توزیع شیر بوده است، عنوان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار برای توزیع شیر مدارس شد که در وجه استان‌ها قابل واریز است. شیر فقط برای دانش آموزان ابتدایی توزیع می‌شود. جنس پاکت‌های شیر غیرقابل فروش هستند و از این رو شرایط تولید آن زمان برد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در عین حال بیان کرد: در نیمه دوم سال کلا تولید شیر کمتر می‌شود و این مشکلی است که به واسطه شرایط جغرافیایی ما ایجاد می‌شود اما تولید کنندگان شیر قول دادند در اسرع وقت تولید شیر برای کل کشور را پوشش دهند.

فرهادی بیان کرد: از تمام ۳۰ هزار معلمی که بازنشستگی خود را به تعویق انداختند و امسال هم تدریس کردند تشکر می‌کنم. به نوعی ما از این عزیزان دعوت کردیم بازنشستگی خود را یک سال به تعویق بیاندازند. در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز این امر آمده که می توانید در صورت توافق بازنشستگی را یک سال به تعویق اندازید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها