کد خبر: 647075
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۴ ۲۲:۰۰:۱۵
| |

سرقت، آدم‌ربایی، گروگانگیری؛ کدام افزایش حس امنیت آقای رادان؟

روزنامه هم میهن نوشت: با وجود این آمار و ارقام بعید است شهروندان آنچنان‌که فرمانده نیروی انتظامی ادعا می‌کند؛ «تهران از احساس امنیت اجتماعی مستحکمی برخوردار است»، این موضوع را قبول کنند.

سرقت، آدم‌ربایی، گروگانگیری؛ کدام افزایش حس امنیت آقای رادان؟
کد خبر: 647075
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۴ ۲۲:۰۰:۱۵

روزنامه هم میهن اظهارات فرمانده کل نیروی انتظامی که مدعی شده بود «احساس امنیت در تهران رو به افزایش است» را موردنقد قرار داده است.

به گزارش هم میهن، «6 عضو باندی تبهکار و سابقه‌دار که مسلحانه به خانه‌ها دستبرد زده و درجریان این سرقت‌ها زنان را مقابل همسران‌شان مورد تجاوز قرار داده بودند، بازداشت شدند.» این خبری بود که 12 دی‌ماه منتشر شد. اطلاعات اندک بود و هراس ایجاد کرد. روز گذشته، یعنی 13دی‌ماه، علی قاسم‌پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، از وقوع یک آدم‌ربایی در محدوده اتوبان فتح خبر داده و گفته بود، 3 آدم‌ربای این‌پرونده دستگیر و گروگان آزاد شد. محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری نیز چند روز قبل‌تر از وقوع گروگان‌گیری دیگری، این‌بار در منطقه باقرشهر، به‌دلیل اختلافات خانوادگی خبر داد. قبل‌تر در 21آذرماه هم گروگان‌گیری در سیستان‌وبلوچستان گزارش شده بود.

این روزنامه سپس افزود: در سالنامه آماری ۱۴۰۰ مرکز آمار ایران تاکید شده که نیروی انتظامی حدود ۲۴۱هزار مورد سرقت از اماکن خصوصی و بیش از ۱۸هزار مورد سرقت از اماکن دولتی را ثبت کرده است که نسبت به سال ۱۳۹۹، به‌ترتیب ۸/۸درصد و ۷/۱۱ درصد افزایش داشته است. در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۵هزار مورد سرقت منزل، ۳۱هزار مورد سرقت مغازه، بیش از ۷۴هزار مورد سرقت اتومبیل و بیش از ۸۷هزار مورد سرقت موتورسیکلت ثبت شده که نسبت به سال قبل، همه آمار‌ها به غیر از آمار‌های سرقت اتومبیل، افزایشی بوده است. با وجود این آمار و ارقام بعید است شهروندان آنچنان‌که فرمانده نیروی انتظامی ادعا می‌کند؛ «تهران از احساس امنیت اجتماعی مستحکمی برخوردار است»، این موضوع را قبول کنند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها