کد خبر: 677082
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۱ ۱۵:۴۹:۰۱
| |

پلمپ دو معدن در مازندارن خبرساز شد

۲ شرکت معدنی در مازندارن به علت عدم تامین شرایط ایمن در محیط کار پلمپ شدند.

پلمپ دو معدن در مازندارن خبرساز شد
کد خبر: 677082
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۱ ۱۵:۴۹:۰۱

علی باقری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: این ۲ شرکت معدنی در سالجاری به علت رعایت نکردن مقررات و در اختیار داشتن ۳۰ تونل استخراجی ناایمن با درخواست این اداره کل و دستور دادستان تعطیل و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

به گزارش دانشجو، وی از فعالیت ۱۸ شرکت معدنی استخراج ذغال سنگ با اشتغالزایی حدود ۲ هزار نفر در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷۶ مورد بازرسی از معادن استان با هدف بررسی اجرای دقیق مقررات قانون کار و آیین‌نامه‌های حفاظتی و بهداشتی توسط بازرسان کار صورت گرفته که ۱۲۴ بازرسی مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به امسال است.

باقری از اجرای مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در استان همزمان با روز ایمنی با هدف بازرسی از کارگاه‌های پرخطر، افزایش آگاهی و توجه به ایمنی در کارگاه‌های پرخطر و ترویج عملیات ایمنی برای حفظ سلامت کارگران و جلوگیری از حوادث و تصادفات خطرناک در محیط کار عنوان کرد.

وی بر لزوم تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در معادن تاکید کرد و گفت: پیمانکاران معادن باید گواهینامه صلاحیت ایمنی را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه با هدف نظارت بر حسن اجرای مقررات، در ۶ ماهه نخست امسال هشت هزار و ۱۵۰ مورد بازرسی صورت گرفته است، ادامه داد: همچنین در طی این مدت از سه هزار و ۱۸۸ کارگاه‌های پرخطر استان نیز بازرسی صورت گرفت و ۸۰۰ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار نیز تشکیل شده است.

باقری با اشاره به بررسی صلاحیت ایمنی پیمانکاران و صدور ۵۴۷ گواهینامه در طی این مدت، اظهار کرد: دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی ایمنی و حفاظت فنی برای چهار هزار و ۴۵۲ نفر ساعت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال، ۷۷ مورد نظارت ایمنی و حفاظت فنی دستگاه‌ها و تجهیزات نیز صورت گرفته است، تصریح کرد: در راستای جلوگیری از اشتغال اتباع خارجی، از ۲ هزار و ۷۰۶ کارگاه و واحد تولیدی استان نیز بازرسی شد.

باقری همچنین از صدور هفت هزار و ۱۵۱ ابلاغیه رفع نواقص برای کارفرمایان استان خبرداد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز هفت مورد درخواست تعقیب و تعطیلی کارگاه نیز برای کارفرمایان صادر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها