کد خبر: 677644
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۵ ۱۳:۳۷:۴۷
| |

مصائب بیماران سرطانی؛ معطلی دو تا سه ماهه در صف عمل بیمارستان دولتی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: طبق مشاهدات میدانی و شنیده‎‌های خبرنگار از بخش انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی، بدلیل مراجعه زیاد بیماران به بیمارستان دولتی، بین دو تا سه ماه زمان می‎برد تا یک بیمار سرطانی تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

مصائب بیماران سرطانی؛ معطلی دو تا سه ماهه در صف عمل بیمارستان دولتی
کد خبر: 677644
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۵ ۱۳:۳۷:۴۷

روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی از کمبود نیرو، تجهیزات و بیمارستان برای بیماران سرطانی در کشور نوشته است. 

به گزارش جمهوری اسلامی، در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

بیماران سرطانی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‎کنند و تلخی ماجرا اینجاست که این افراد علاوه بر اینکه خود درگیر بیماری هستند، شاهد درگیر شدن خانواده خود نیز با مشکلات آنها هستند. از مشکلات این افراد می‎توان به هزینه بالای درمان که صدها میلیون‎ تومان است اشاره کرد. در برخی مواقع کمبود دارو و نوبت برای عمل جراحی نیز به این مشکلات اضافه می‎شوند.

اگر به وضعیت بیمارستان‎های دولتی نگاهی بیندازیم متوجه حضور افرادی با گویش‌ها و لهجه‎های گوناگون می‎شویم که در جلوی بیمارستان زیراندازی انداخته و انتظار می‎کشند. شاید بتوان گفت حضور این افراد کیلومترها دورتر از خانه و کاشانه خود، بخاطر کمبود و در بعضی مواقع نبود امکانات درمانی مناسب در شهر خود است.

مشکلات بیماران سرطانی که از سایر نقاط کشور به تهران مراجعه می‎کنند بیشتر از سایر بیماران است. با مراجعه به بیمارستان‎های دولتی و کمی گشتن در اطراف آن، صحنه‎هایی به چشم می‎خورد که قلب هر کسی را به درد می‎آورد. بسیاری از مراجعه کنندگان به خاطر عدم برخورداری از شرایط مالی مناسب مجبور می‎شوند در اطراف بیمارستان چادر بزنند.

جدا از این مسئله، این بیماران بدلیل اینکه از عهده پرداخت هزینه گزاف درمان بر نمی‌آیند به سراغ بیمارستان‎های دولتی می‎روند. در کنار این بیماری که لحظه‎های تلخ و عذاب آوری را برای بیماران سرطانی و خانواده آنها خلق می‎کند، گرانی و تورم هم مزید بر علت شده و رنجش آنها را بیشتر می‎کند.

به صورت کلی باید گفت علیرغم پیشرفت‌ها در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی، همچنان کمبودهایی در زمینه بهداشت و سلامت احساس می‎شود. البته در کنار این کمبودها هزینه‎های بالا را نباید فراموش کرد.

طبق مشاهدات میدانی و شنیده‎‌های خبرنگار  از بخش انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی، بدلیل مراجعه زیاد بیماران به بیمارستان دولتی، بین دو تا سه ماه زمان می‎برد تا یک بیمار سرطانی تحت عمل جراحی قرار بگیرد. همچنین یکی دیگر از مشکلات بزرگی که نه تنها در بیمارستان‎های دولتی، بلکه در شبکه بهداشت و درمان کشور شاهد آن هستیم کمبود نیرو است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها