کد خبر: 450552
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۵:۲۹:۰۰
| |

امیر مرادی، مدیرکل بحران گیلان:

انسجام دستگاه‌ها موجب تسریع در رفع مشکلات ناشی از بارش‌ها شد

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با اشاره به بارش‌های شدید باران و برف در استان گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده از قبل و انسجام و همدلی موجب تسریع در برطرف کردن مشکلات ناشی از این بارش‌ها شد.

انسجام دستگاه‌ها موجب تسریع در رفع مشکلات ناشی از بارش‌ها شد
کد خبر: 450552
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۵:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به بارش های شدید باران و برف در استان گفت: برنامه ریزی های انجام شده از قبل و انسجام و همدلی موجب تسریع در برطرف کردن مشکلات ناشی از این بارش ها شد.

امیر مرادی به هشدار هواشناسی برای این بارش ها اشاره و خاطرنشان کرد: روز گذشته میزان بارندگی در آستانه اشرفیه به 150 میلیمتر رسید و پس از آن بیشترین بارندگی ها مربوط به رشت با حدود 136 میلیمتر ، خمام ، شفت، سیاهکل و لاهیجان بوده است.

وی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات بالای 800 متر در استان طی روز گذشته اظهار داشت: ارتفاع برف برای تمام نقاط استان به صورت فراگیر در ارتفاعات بالای 800 متر از سطح دریا بین 20 تا 65 سانتیمتر گزارش شده است.

وی افزود: با وجود این بارش های شدید با اقدامات انجام شده توسط دستگاههای دست اندرکار در قبل و حین بارش ها ضمن آنکه از بروز مشکلاتی جلوگیری شد؛ مشکلات ایجاد شده نیز همچون آب گرفتگی ها در برخی نقاط به سرعت برطرف شد.

مرادی تصریح کرد: با تلاش های اداره کل راهداری و پلیس راه به غیر از محور پونل- خلخال که از قبل بدلیل ایمنی تردد کنندگان بسته شده بود ، تمامی محورهای استان باز نگه داشته شده است.

وی با اشاره به وجود 6 سامانه هشدار سیل در 6 رودخانه استان اظهار داشت: این سامانه در خصوص افزایش بیش از حد معمول آب رودخانه پیربازار رشت هشدار داده بود که بلافاصله شب گذشته با اکیپ های عملیاتی در این مکان حضور یافتیم و با ماشین آلات راهداری موانعی همچون گل و لای و شاخه های درختانی که بتدریج موجب گرفتگی سردهنه این رودخانه می شد ، برداشته شد و با این اقدام به موقع فقط در قسمتی محدود از پیر بازار رشت شاهد آبگرفتگی بودیم.

مرادی همچنین با اشاره به آبگرفتگی از 10 منطقه در شهر رشت ناشی از بارش های شدید گفت: با حضور به موقع شهرداری و آتش نشانی این آبگرفتگی ها نیز به سرعت برطرف شد.

وی بیان کرد: در آستانه اشرفیه نیز با حجم و بارش شدید مواجه بودیم که منجر به آبگرفتگی هایی شد که با همانگی های انجام شده مشکلات در کوتاهترین زمان بر طرف شدند.

مرادی گفت: خوشبختانه در بخش های آب و برق و گاز مشکل خاصی نداشتیم و خسارت و سیلابی از این بارش ها تا کنون گزارش نشده است.

وی در ادامه با اشاره به سخنانش در باره در پیش داشتن زمستان سخت گفت: گیلان استانی حادثه خیز است و ما باید در تمامی شرایط آمادگی کامل برای بحران ها داشته باشیم و تلاش می کنیم تا در اداره کل بحران استان یک گام از بحران ها جلوتر باشیم و زمان ایجاد بحران نگوییم غافلگیر شدیم .

بر اساس گزارش هواشناسی گیلان ؛ طی عصر و شب تضعیف تدریجی سامانه ناپایدار ، کاهش ابر مورد انتظار است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها