کد خبر: 453404
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۶:۳۵:۰۰
| |

ارائه 15 محصول فناور انزلی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش کشور

بهاره پورمرادی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بندر انزلی، گفت: شرکت های مستقر در این مرکز در بیست و یکمین نمایشگاه دستاورهای پژوهش، فناوری و فن بازار و هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که از 27 تا 30 آذرماه بصورت مجازی برگزار شد 15 محصول از آخرین دستاوردهای خود را ارائه کردند.

ارائه 15 محصول فناور انزلی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش کشور
کد خبر: 453404
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۶:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیر مرکز رشد واحدهای فناور بندر انزلی گفت: شرکت های مستقر در این مرکز در بیست و یکمین نمایشگاه دستاورهای پژوهش، فناوری و فن بازار و هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که از 27 تا 30 آذرماه بصورت مجازی برگزار شد 15 محصول از آخرین دستاوردهای خود را ارائه کردند.

بهاره پورمرادی با بیان اینکه مرکز رشد انزلی از اعضای تیم اجرایی این نمایشگاه بود، افزود: متاسفانه به دلیل کرونا نمایشگاه مذکور بصورت مجازی برگزار شد و علاقمندان با مراجعه به آدرس www.msrt-expo.ir از این نمایشگاه بازدید کردند.


وی مرکز رشد انزلی را مرکزی جامع ذکر و عنوان کرد : شرکتهای این مرکز در زمینه های مکانیک، الکترونیک، رباتیک، مکاترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست فن آوری و ارائه خدمات تخصصی فعالیت می کنند.


وی بااشاره به تشکیل اتاق فکر فرمانداری از مهرماه امسال با دبیری مرکز رشد واحد های فناور انزلی افزود: طی فراخوانی از صاحبان فکر و ایده دعوت شد تا طرح های خود را از طریق سامانه cafe-roshd.ir به دبیرخانه اتاق فکر ارسال کنند.


پورمرادی با اشاره به اینکه در اتاق فکر بر روی صاحبان ایده و نظر، باز است، گفت: مرکز رشد سعی دارد به دور از برخوردهای سلیقه ای از پتانسیل همه افراد متخصص شهرستان در این اتاق فکر بهره بگیرد.

وی موضوعات طرح هایی که تاکنون به دبیرخانه این اتاف فکر ارسال شده اند را در حوزه های مختلف مدیریت شهری، صنایع، گردشگری، علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و مانند آن عنوان کرد. گفت: تاکنون 10جلسه در این اتاق فکر برگزار شده و دو طرح به سرانجام رسیده است و طرح های دارای نقص نیز به صاحبان آن ارجاع داده می شود تا نقایص موجود را برطرف سازند.


وی با بیان اینکه از نظریات صاحبان ایده برای بهبود روند اجرای طرح ها استفاده می شود، اظهار داشت: می کوشیم طرح های مطرح شده از لحاظ مالی فشار کمتری بر دولت وارد کرده و به سمت خصوصی سازی حرکت کنند.


پورمرادی اضافه کرد: مرکز رشد واحد های فناور به عنوان تسهیلگر و برطرف کننده مشکلات عمل کرده و کلیه طرح های وارده به این اتاق فکر بصورت مکتوب به فرمانداری ارسال و با حمایت نماینده عالی دولت در شهرستان این طرح ها عملیاتی می شوند.


وی کار و رسالت مرکز رشد را حمایت از شرکتهایی که درصدد تولید محصول یا ارائه خدمت جدید هستند، اعلام و عنوان کرد: تلاش بر آن است برای بهره گیری از کلیه ظرفیت ها با تمام مجامع شهرستان ارتباطات نزدیکی داشته باشیم.


وی تاکید کرد: مرکز رشد بدنبال ارتقاء سطح کیفی کار است و به همین منظور به تیم های جدید الورود صاحب ایده که درصدد راه اندازی کسب و کاری نو هستند مشاوره می دهد.


پورمرادی افزود: مرکز رشد جهت حمایت از شرکتها و تیم های نوپا فضایی برای فعالیت کاری در اختیار آنها قرار می دهد و این تیم ها از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.


وی خاطر نشان کرد: مرکز رشد همچنین کارگاه آموزشی رایگان برای شرکتهای مستقر در پارک برگزار می کند و در شرایط حاضر که دنیا با بیماری کووید 19 مواجه است این کارگاهها بصورت وبینار برگزار می شود و حضور در این کارگاهها در بهبود فعالیت و روند رشد این شرکتها بسیار موثر است.


وی در ادامه به اعطای تسهیلات تدریجی تا سقف 50 میلیون تومان و سرمایه در گردش تا سقف 200 میلیون تومان در مرکز رشد اشاره کرد و گفت : تسهیلات حمایتی مراکز رشد از هسته های فناور تا سقف هشت میلیون تومان و واحد فناور تا 50 میلیون تومان می باشد.


پورمرادی تصریح کرد: شرکتهایی مستقر در پارک های فناور درصورتی که ورود موفق تری به بازار داشته باشند با نظارت ناظر مبالغ کمتری بازپرداخت می کنند.


وی متذکر شد: متاسفانه به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعداد شرکت های متقاضی برای استقرار در مرکز رشد در ابتدای سال کاهش یافت و در سال جاری تاکنون شش هسته و واحد فناور در زمینه های مکانیک، شیمی و الکترونیک در این مرکز پذیرش شده اند و در حال حاضر نیز درخواست های جدید به این مرکز ارایه شده است که در دست بررسی می باشد.


وی تاکید کرد: مرکز رشد سعی دارد فکر و ایده صاحبان ایده را به مرحله تجاری سازی برساند و از هدر رفت زمان و هزینه تیم ها جلوگیری کند.


32 شرکت در مرکز رشد فعال اند که برخی از آنها در سطح ملی و بین المللی فعالیت دارند که از جمله آنها شرکتی است که آنالایزرهای آنلاین پالایش سیالات تولید می کند. این شرکت تنها تولید کننده انحصاری این محصول در خاومیانه است که محصولاتشان با نمونه های خارجی قابل رقابت است. ‌


شرکتهایی با زمینه فعالیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساخت تجهیزات آزمایشگاهی، اسکنر و پرینتر سه بعدی، اتوماسیون صنعتی و ارائه دهنده خدمات تخصصی از دیگر شرکتهای مستقر در مرکز رشد انزلی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها