کد خبر: 453828
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۴:۲۴:۰۰
| |

تخصیص تسهیلات 4میلیاردی برای فرش دستباف گیلان

مجتبی مهری، رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان، گفت: هم اکنون 22 دوره آموزشی آماده برگزاری داریم که با هدف ارتقای سطح علمی و کیفی فرش دستباف مختص گیلان برای بافندگان و فعالین این عرصه فرش دستباف برنامه‌ریزی شده است.

تخصیص تسهیلات 4میلیاردی برای فرش دستباف گیلان
کد خبر: 453828
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۴:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی مهری از اختصاص اعتباری بیش از 4میلیارد ریال تسهیلات کمک معیشتی قالیبافان روستایی در گیلان خبر داد و گفت: این تسهیلات در راستای حمایت از فرشبافان گیلانی به زودی با هماهنگی بانک ملی به ساکنین روستاها با تایید دهیاران با نرخ سود 4درصد و مهلت بازپرداخت 60 ماهه، اعطاء می گردد.


رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان برگزاری دوره های آموزشی تخصصی رایگان و بیمه فرش فرشبافان را از دیگر حمایت های این سازمان از فعالان این عرصه برشمرد و گفت: هم اکنون 22 دوره آموزشی آماده برگزاری داریم که با هدف ارتقاء سطح علمی و کیفی فرش دستباف مختص گیلان برای بافندگان و فعالین این عرصه فرش دستباف برنامه ریزی شده است.


مجتبی مهری اعلام نمود: ساماندهی فروش های فوق العاده فرش در ایام منتهی به پایان سال نیز در دستور کار می باشد که منجر به شناساندن بهتر هنر و برند فرش گیلان خواهد شد.


در ادامه جلسه، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صمت گیلان، از فعالیت بیش از 14 هزار نفر بافنده فرش در گیلان سخن گفت و افزود: بیش از 60 کارگاه قالی بافی در گیلان داریم که اغلب در در زمینه انواع فرشهای ابریشمی و تابلو فرش فعالیت دارند و استقبال عمومی نیز از فرش های گیلان نسبتاً مناسب است.


رمضان کامران پی خاطرنشان کرد: می‌توانیم با استفاده از هنر فرش بافی و طراحی‌های خاص فرش در گیلان؛ فرهنگ غنی بومی گیلان را اشاعه دهیم و ما هم تکلیف داریم به انحای مختلف از هنر صنعت فرش حمایت کنیم و از این ظرفیت مطلوب در جهت اعتلای اقتصاد و ایجاد اشتغال در گیلان بهره مند شویم و از تعاونی ها و بافنده های سایر استان ها نیز به منظور هم افزایی بیشتر استقبال می نماییم.

منبع: روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها