کد خبر: 453839
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۴:۴۴:۰۰
| |

تداوم محدودیت‌های کرونایی در گیلان

محمود قاسم‌نژاد، جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان گیلان، گفت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده همچنان وضعیت نارنجی و زرد در سراسر استان حاکم است و با همکاری و رعایت مردم، شهروندان و اصناف از وضعیت قرمز در شهر‌های استان خارج شدیم، اما این به این معنی نیست که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نادیده بگیریم.

تداوم محدودیت‌های کرونایی در گیلان
کد خبر: 453839
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۴:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود قاسم‌نژاد، جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان گیلان گفت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده همچنان وضعیت نارنجی و زرد در سراسر استان حاکم است و با همکاری و رعایت مردم، شهروندان و اصناف از وضعیت قرمز در شهر‌های استان خارج شدیم، اما این به این معنی نیست که شیوه نامه های بهداشتی را نادیده بگیریم.

او افزود: در وضعیت نارنجی و زرد نیز محدودیت های کرونایی داریم به این معنی که تردد از شهر‌های زرد به سمت شهر‌های نارنجی ممنوع بوده و همچنین تردد از شهر‌های نارنجی به شهر‌های زرد نیز ممنوعیت دارد.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان گیلان گفت: ممنوعیت تردد شامل وسایل نقلیه شخصی است مگر در موارد ضروری و یا داشتن مجوز و برگه تردد که در فرمانداری‌ها صادر می‌شود و این محدودیت شامل وسایل نقلیه از جمله تاکسی، اتوبوس و خطوط سواری بین شهری نمی‌شود.

قاسم‌نژاد افزود: ادارات و دستگاه‌هایی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند در شهر‌های دارای وضعیت زرد می‌توانند با 100 درصد ظرفیت و سایر ادارات این شهر‌ها نیز با دو سوم کارمندان و کارکنان به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

او گفت: در شهر‌های دارای وضعیت نارنجی دستگاه‌های خدمات ضروری، امنیتی و امدادی باید دو سوم کارکنان را پای کار بیاورند و در سایر ادارات شهر‌های نارنجی نیز باید 50 درصد کارکنان و کارمندان در محل کار حضور داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان گیلان افزود: در حال حاضر بر اساس اعلام وزارت بهداشت 6 شهرستان استان گیلان زرد اعلام شده که شامل شهرستان‌های رضوانشهر، صومعه‌سرا، فومن، شفت، املش و سیاهکل می‌شود و 10 شهرستان استان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان گیلان تصریح کرد: د 6 شهرستان استان که در وضعیت زرد قرار دارند 3 گروه شغلی 1، 2 و 3 اجازه فعالیت داشته و در شهرستان‌های نارنجی نیز 2 گروه شغلی 1 و 2 می‌توانند فعالیت داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها