کد خبر: 523202
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۲۲:۱۰:۱۳
| |

خطیب جمعه رشت:

در این دولت اهتمام شود، شورای فرهنگی بر اساس مر قانون عمل کنند تا مشکلات به حداقل برسد

آیت الله فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: دولت سیزدهم امور مردم را به برجام گره نزد و بر توانمندی های داخلی تکیه کرد و در عین حال که دست صلح و دوستی به سوی کشورهای دیگر دراز کرد اما این دست از روی گدایی نبود و موجب عزت می شود.

در این دولت اهتمام شود، شورای فرهنگی بر اساس مر قانون عمل کنند تا مشکلات به حداقل برسد
کد خبر: 523202
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۲۲:۱۰:۱۳

اعتمادآنلاین| آیت الله فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: دولت سیزدهم امور مردم را به برجام گره نزد و بر توانمندی های داخلی تکیه کرد و در عین حال که دست صلح و دوستی به سوی کشورهای دیگر دراز کرد اما این دست از روی گدایی نبود و موجب عزت می شود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به شرق و غرب نیست، خاطرنشان کرد: این نوع نگاه برای مردم آرامش ایجاد کرده است.

خطیب جمعه گیلان با تاکید اینکه حضور دولت در میدان جدی و شبانه روزی است، افزود: این حضور در میدان و توجه به مشکلات مردم باید تا پایان دولت ادامه داشته باشد.

آیت الله فلاحتی با تصریح بر این که در بررسی عملکرد دولت باید انصاف را رعایت کنیم،گفت: گیلان از لحاظ تلقیح واکسن رتبه اول را در کشور دارد که از تمامی متولیان و دست‌اندرکاران این امر تشکر می کنم.

خطیب جمعه گیلان اظهار داشت: در مسئله پرداخت معوقات ، دولت ورود کرده و بخشی از آنها را پرداخت کرده ؛ ضمن اینکه در تامین کالاهای اساسی، کاهش نرخ سیمان، آهن و میلگرد، خروج از رکود مسکن با توجه به برنامه ساخت یک میلیون مسکن و حضور در سازمان شانگهای در میدان عمل موفق بوده است.

وی با بیان اینکه در کنار این موفقیت ها مشکلاتی نیز وجود دارد، اظهار داشت: افسارگسیختگی قیمت کالاهای اساسی برای مردم آزار دهنده است و دولت باید برای رفع این مشکل سرعت بیشتری به خرج بدهد و موانع و مشکلات را با صراحت به غیر از آنهایی که مصلحت نیست ، به مردم بگوید.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: به طور مثال وضعیت قیمت خودرو از هفته قبل بدتر شد و گرچه که شاید همه خودرو نداشته باشند اما ترکش آسیب های گرانی خودرو به بخش های مختلف جامعه سرایت می کند و علاوه بر این فضای آرامی که با آمدن دولت سیزدهم بوجود آمده ، به هم می خورد و دشمن هم از این وضعیت سوء استفاده می کند.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش به حکم رهبر معظم انقلاب و انتصاب اعضای جدید شورای انقلاب فرهنگی اشاره و یادآوری کرد: به دستور امام(ره) در سال 59 شورای انقلاب فرهنگی شکل گرفته و به منزله دیده بانی و چشم نظام اسلامی است که در بسیاری از لایه های انقلاب نقش دارد.

وی با بیان اینکه آسیب های سال های اخیر بدلیل عمل نکردن شورای انقلاب فرهنگی به وظایف خودش است، گفت: مسئولان این شورا دلسوخته نظام بودند اما برنامه ریزی های فرهنگی خوبی نداشته و در موضوعی همچون تهاجم فرهنگی هنوز زیرساخت لازم برای مقابله با آن را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه شورای انقلاب فرهنگی باید در امر سیاستگذاری، تدوین مقررات و نظارت کار کند افزود: به طور مثال درباره موضوعی همچون مساجد متولیان منسجم نداریم و نتوانستیم ساماندهی خوبی برای مساجد داشته باشیم.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: دهها متولی داریم که همه از هم شکایت می کنند و شورای فرهنگی باید برای آنها برنامه ریزی داشته باشد.

خطیب جمعه رشت اظهار داشت: در این دولت اهتمام شود، شورای فرهنگی بر اساس مر قانون عمل کنند تا مشکلات به حداقل برسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها