کد خبر: 639419
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۱۷:۲۸
| |

مهرداد لاهوتی، نماینده سابق لنگرود:

نحوه درمان با معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد علمی نیست تنبیهی است؛ نزدیک 90 درصد کمپ‌های ترک اعتیاد فرسوده هستند

یک نماینده ادوار مجلس گفت: به علت پول اندک عمدتا از مدارس متروکه برای مکان کمپ‎های ترک اعتیاد استفاده می کنند. ساختمان این مکان ها نیز از استاندارد برخودار نیست و نحوه ی درمان این افراد هم علمی نیست و نحوه ی تنبیهی با این افراد دارند. این که نمی شود معتاد را در یک اتاق حبس کنیم و بعد از مدتی بگوییم باید ترک کنی!

نحوه درمان با معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد علمی نیست تنبیهی است؛ نزدیک 90 درصد کمپ‌های ترک اعتیاد فرسوده هستند
کد خبر: 639419
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۱۳:۱۷:۲۸

آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، فاجعه‌ای غم‌انگیز را رقم زد که مسئولین کشور و استان گیلان باید نسبت به آن پاسخگویی لازم را به افکار عمومی و خانواده این افراد داشته باشند.

مهرداد لاهوتی، نماینده سابق لنگرود، درباره آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد این شهر گفت: جزئیات حادثه برای شهروندان مشخص نیست اما در کلیات حادثه تلخی بود که باعث از دست رفتن جان بیش از سی جوان شد. به هر حال این افراد در مراتب درمان هم بودند.

به گزارش انتخاب، بخش هایی از گفت و گوی لاهوتی را در ادامه می خوانید:

 

  • به علت پول اندک عمدتا از مدارس متروکه برای مکان این کمپ ها استفاده می کنند. ساختمان این مکان ها نیز از استاندارد برخودار نیست و نحوه ی درمان این افراد هم علمی نیست و نحوه ی تنبیهی با این افراد دارند. این که نمی شود معتاد را در یک اتاق حبس کنیم و بعد از مدتی بگوییم باید ترک کنی!
  • بنابراین موضوع کمپ های ترک اعتیاد باید در کل کشور استاندارد سازی شود. باید بپذیریم که ما با یک سری بیمار مواجه هستیم و مانند تمام روش‌های درمانی که برای بیمار هزینه می کنیم، در مورد این افراد هم در کشور باید برنامه ریزی شود.
  • مراکز ترک اعتیاد در تمام کشور به نظر من نزدیک 90 درصد فرسوده هستند. به دلیل احساس نیاز در برخی مقاطع با واسطه از آموزش و پرورش مدارس متروکه را گرفته اند و بدون هیچ استانداردی به این افراد تخصیص داده اند.
  • بیمار هم بالاخره باید با یک روش علمی ترک کند، امکان ندارد که با روش های سنتی و توسط یک معتاد ترک کرده قدیمی این افراد را ترک داد. این کار را پدر و مادر ها هم در خانه می توانند انجام دهند، وقتی فرزندشان را به کمپ می آورند، یعنی انتظار ترک اعتیاد با روش های خاص دارند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها