کد خبر: 166229
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۱۲:۴۸:۰۰
| |

گردوغبار غرب کشور را فرا گرفت

از خرمشهر تا ارومیه در وضعیت هشدار

وضعیت هوای بسیاری از مناطق غربی کشور با وزش باد و وقوع گردوغبار در حالت هشدار قرار گرفته است.

از خرمشهر تا ارومیه در وضعیت هشدار
کد خبر: 166229
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۱ ۱۲:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| موسوی رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از آلودگی هوای ارومیه به بیش از 2 برابر حد مجاز خبر داد.

موسوی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر ارومیه، هم‌اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون بیشتر از 2.5 برابر استاندارد و ذرات معلق کمتراز 2.5 میکرون بیش از 2 برابر حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم است.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش این استان، کلیه مدارس شهرستان ارومیه بعلت آلودگی هوا در شیفت بعد از ظهر امروز شنبه یک اردیبهشت تعطیل است.

با توجه به آلودگی هوا و وجود گردو غبار، مدارس شهری و روستایی نواحی 1و 2 ارومیه در کلیه مقاطع تحصیلی امروز شنبه یک اردیبهشت ماه در نوبت بعد از ظهر تعطیل است.

اما بر اساس اعلام مدیریت بحران استان ایلام، به‌علت افزایش گرد و غبار در شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران، چرداول، سیروان و ملکشاهی امروز شنبه مورخ 97/2/1 مهد کودک‌ها و مدارس و مراکز آموزشی در شیفت عصر تعطیل و ادارات این شهرستان‌ها نیز با دو ساعت تعجیل اعلام می‌شود. بر اساس تعطیلی شیفت بعدازطهر و تعجیل در تعطیلی نوبت عصر شامل بانک‌ها و تمام دانشگاه‌های استان ایلام نیز می‌شود.


همچنین امروز رئیس اداره نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد هوای شهرستان‌های سرپل ذهاب و پاوه به علت گرد و غبار شدید در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

ثریا قربانی در گفت‌و‌گویی با ایرنا اظهار کرد: میزان غلظت گرد و غبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است اما از این مقدار بیشتر به ترتیب وارد وضعیت های هشدار، اضطرار و بحران می شود. از شب گذشته تاکنون به صورت میانگین میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان سرپل ذهاب به 920 میکروگرم بر متر مکعب رسید که نشان دهنده وضعیت بحرانی و خطرناک است.


رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کرمانشاه افزود: این میزان در پاوه 534 میکروگرم بر متر مکعب است که وضعیت هوای این شهرستان را نیز در شرایط بحرانی قرار داده است.


به گفته قربانی، میزان غلظت گرد و غبار در شهر کرمانشاه هم 420 میکروگرم بر متر مکعب هوا است که وضعیت هوای مرکز استان را در حالت اضطرار قرار داده است.


وی با بیان اینکه وضعیت هوای کنگاور نیز در حالت هشدار قرار دارد، گفت: میزان غلظت گرد و غبار در این شهرستان 361 میکروگرم بر متر مکعب هوا برآورد می شود.


ستادهای مدیریت بحران شهرستان‌های جوانرود، قصرشیرین و سرپل ذهاب کلیه مدارس شیفت این شهرستان‌ها را به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام کردند.

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرمشهر از تعطیلی کلیه مدارس این شهرستان در تمام مقاطع در نوبت عصر امروز (یکم اردیبهشت‌ماه) به دلیل پدیده تندباد و گرد و غبار خبرداد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها