کد خبر: 194503
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۱۶:۵۴:۰۰
| |

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با تمام توان برای اشتغال، پای کار بیایند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اشتغال همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها همه ظرفیت خود را بکار گیرند.

دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با تمام توان برای اشتغال، پای کار بیایند
کد خبر: 194503
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ۱۶:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه، دولت با تمام توان برای کارآفرینی، ایجاد فرصت ها و توسعه اشتغال پای کار آمده است، گفت: دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان نیز همه ظرفیت ها، منابع و توان خود را در این خصوص بکار بگیرند.

وی با بیان اینکه، برای اشتغال، حرکت و نهضتی در سطح ملی با بسیج همه امکانات آغاز شده و دولت در این رابطه منابع مختلف و متنوعی در نظر گرفته است، اظهارکرد: دولت طرح ها و بسترهای بسیاری را ایجاد نموده تا موضوع اشتغال را ساماندهی کند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با وجود فراهم شدن همه شرایط و با وجود قوانین و مقررات، دستورالعمل ها و ضوابط اعلام شده و تاکیدات از سوی مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دولت همه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل موظفند به شکل گسترده و فراگیر درهمه بخش ها و مناطق استان وارد عرصه کار، تولید و اشتغال شوند .

احمدی تصریح کرد: تمام طرح های تولیدی و اشتغالزا در حوزه جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، فناوری اطلاعات، گردشگری در حوزه روستایی، شهرک ها، نواحی صنعتی و نهادهای حمایتی به سرعت مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نسبت به توجیه فنی و اقتصادی آنها دقت لازم انجام و وارد مرحله اجرا قرار گیرند.

وی ادامه داد: بانک های عامل و دستگاه های اجرایی تسهیلات، بیت المال و منابع را به سمتی سوق دهند که کمترین اتلاف و هدر روی و بیشتر بازده، خروجی و عملکرد را داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فرمانداران با حضور مسئولین مربوطه استانی بخصوص تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات متناظر در حوزه اشتغال استان را تشکیل دهند و نظیر اقداماتی که در مرکز استان انجام می شود را عملیاتی کنند .

احمدی با یادآوری اینکه به دنبال هدفمند کردن منابع هستیم و نه پول پاشی و هدر روی منابع، تاکید کرد: تمام ضوابط و دستورالعمل های پرداخت منابع و تسهیلات روشن و شفاف است و جایی برای انحراف بیت المال نیست.

وی بیان کرد: به کسانی که پول بیت المال را برده و پرداخت نکرده و کسانی که معوقه داشته وجریان کار آنها حقوقی شده است به هیچ عنوان تسهیلات پرداخت نشود و تاکید بر کسانی باشد که اهلیت کار داشته و برای توسعه تولید و اشتغال تلاش می کنند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای کاهش هدر روی و اتلاف منابع، نظارت عالی و بازرسی ها مستمر و به دقت انجام گیرد و اطلاعات دقیق و کامل از میزان و نحوه پرداخت ها از سوی دستگاه های اجرایی و بانک ها در این جلسات ارائه شود .

احمدی گفت: کارخانجات تولید شن و ماسه ای که می بایست جابجا و منتقل می شدند اگر منتقل نشده اند، پرداخت تسهیلات به آنها ممنوع است .

وی افزود: از سه هزار و 600 میلیارد ریال سهمیه تسهیلات اشتغالزای استان 2 هزار و 140 میلیارد ریال آن به استان ابلاغ شده است و باید همه تلاش ها بکار گرفته شود تا در مسیر درست و واقعی تولید و اشتغال استان بکار گرفته شود.

همچنین پروانه نیک‌مرام، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: 107 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری این استان ابلاغ شده است .

وی افزود: سهم این استان از محل تسهیلات اشتغال توسعه روستایی و عشایری 306 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ 30 درصد به صورت متمرکز در وزارتخانه می‌ماند .

نیک مرام با بیان اینکه سهم استان از این اعتبارات 214 میلیارد تومان اعلام شده است، گفت: در صورت جذب این تسهیلات مابقی رقم متمرکز شده نیز پرداخت و حتی بیش از این امکان جذب وجود دارد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون 107میلیارد تومان از سهم تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری ابلاغ شده که از این میزان 53میلیارد و 400 میلیون تومان در بانک‌ها در دست اقدام است.

نیک مرام با تشریح عملکرد ادارات جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و فن آوری اطلاعات در زمینه معرفی و اخذ تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری تصریح کرد: میراث فرهنگی 853 طرح ارسال که از این تعداد 352 در کمیته فنی با 40 میلیارد تومان مصوب اما فقط دو میلیارد تومان پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه فن آوری اطلاعات 6 طرح با اعتبار 205 میلیون ارسال که تاکنون یک طرح موفق به اخذ 50 میلیون تومان تسهیلات شده است، ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز 348 طرح ارسال که 253 مورد با اعتبار 130 میلیارد تصویب که تاکنون 6 میلیارد تومان پرداخت شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت 300 طرح ارسال که از این تعداد 109 مورد با اعتبار مورد نیاز 55 میلیارد تومان تصویب ولی 2 میلیارد 400 میلیون پرداخت شده است.

نیک مرام خواستار اصلاح نژاد دامداری‌های سنتی شد و بیان کرد: قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار روستایی اصلاحیه‌ای داشته است .

وی ادامه داد: در گذشته 5 دستگاه بخشی میرات فرهنگی، فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بوده که با این اصلاحیه 11 دستگاه اجرایی دیگر از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، بهداشت و درمان، شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران، برق، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز اضافه شده است.

علی پوزش، فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست گفت: بانک‌های عامل استان کهگیلویه و بویراحمد برای پرداخت تسهیلات اشتغال در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه روستایی و عشایری سخت‌گیری می‌کنند .

وی افزود: شعب بانک‌های عامل در شهرستان‌ها طرح‌های اشتغال را با وجود اینکه در کمیته‌های مختلف مصوب شده را به راحتی به بهانه نداشتن اهلیت رد می‌کنند .

پوزش با تاکید بر اینکه سخت‌گیری بانک‌ها مهمترین عامل عدم جذب تسهلات مختلف اشتغال در شهرستان‌ها است، اظهار کرد: به طور مثال پست بانک به بهانه عدم اهلیت طرح پرورش شتر مرغ با وجود تصویب استانی این طرح را رد کرده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: سهم شهرستان بویراحمد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری 46 میلیارد تومان بوده که تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان طرح به بانک ارسال شده و در مجموع 5 میلیارد تومان پرداخت شده است .

نیک مرام افزود: همچنین سهم شهرستان گچساران از این تسهیلات 9 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که 27 میلیارد تومان طرح به بانک ارسال کرده‌ایم و تاکنون یک میلیارد تومان پرداخت شده است .

وی ادامه داد: شهرستان کهگیلویه از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری 17 میلیارد تومان سهم داشته که 19 میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل ارسال شده و در مجموع 329 میلیون تومان پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها