کد خبر: 195620
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۸:۰۲:۰۰
| |

فرماندار شهرستان البرز:

تسلط شهرداران بر قانون به موفقیت در امور کمک می‌کند

فرماندار شهرستان البرز گفت: تسلط شهرداران بر قانون و عزم جدی بر اجرای آن رمز موفقیت در کارها و به سرانجام رسیدن امور است.

تسلط شهرداران بر قانون به موفقیت در امور کمک می‌کند
کد خبر: 195620
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۵ ۱۸:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا گروسی فرماندار شهرستان البرز در همایش شهرداران استان که عصر سه شنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: همه مدیران و شهرداران باید در مسیر تحقق یک رسالت مهم یعنی خدمت به مردم گام بردارند تا رضایت عمومی جلب شود.

وی اضافه کرد: خدمت رسانی به مردم باید مستمر باشد نه اینکه اگر اعتراضی شد آن را بیشتر کنیم و با گذشت زمان دوباره دچار سستی در خدمت و بی تفاوتی شویم.

گروسی تصریح کرد: تکریم مردم به معنی نادیده گرفتن قانون نیست و اگر به بهانه راضی کردن مردم شاهد نادیده گرفتن شدن قانون و تضییع بیت المال از سوی برخی باشیم پذیرفتنی نیست.

افراد متمول باید هزینه های شهری را پرداخت کنند

وی بیان کرد: قرار نیست افراد سرمایه دار و متمول به بهانه های مختلف از پرداخت هزینه های شهری شانه خالی کنند و قانون را نادیده بگیرند و شهرداران وظیفه دارند ضمن مدارا با مردم کم درآمد با افراد توانمند بر اساس قانون برخورد کنند تا حقی ضایع نشود.

گروسی اظهارداشت: معمولا افراد وابسته سرمایه دار که پروژه های بزرگ را اجرا می کنند بیشترین فشار را به شهرداران وارد می کنند تا حق دولت را نپردازند اما همه باید مراقبت کنید تا عدالت محقق شود.

وی اضافه کرد: در برخی شهرها از جمله الوند و محمدیه کارهای فرهنگی و اقتصادی خوبی در حال اجراست و هر روز غرفه ای در نقطه ای از این شهرها برپا می شود که می تواند درآمدزا باشد و در کنار تامین حقوق شهروندی به اجرای طرح های عمرانی هم کمک کند.

مدیران اجرایی بر قانون تسلط داشته باشند

گروسی آشنایی با قانون را لازمه موفقیت در کارها دانست و اظهارداشت: اگر شهرداران و مدیران اشراف کامل بر قانون داشته باشند می توانند موفق عمل کنند در غیر اینصورت دچار مشکلات جدی خواهند شد.

فرماندار شهرستان البرز یادآورشد: زیبنده نیست با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی امروز شهرداران و یا مدیران آشنایی لازم را با قانون نداشته باشند و نتوانند درست تصمیم بگیرند.

وی بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که باید با تاکید دولت نسبت به حقوق شهروندی جدی باشیم و لازمه آن آشنایی کامل با قانون و حرکت در مسیر اجرای آن است.

در این جلسه شهرداران دیدگاههای خود را برای اجرای بهتر امور مطرح کردند.

توزیع بموقع سهمیه قیر شهرداری ها، واریز بموقع ارزش افزوده، جبران کمبود نیروی شهرداری ها، بررسی طرح جامع شهرها، تسهیل در صدور سند املاک وقفی، تعیین تکلیف کمک های موردی از سوی شهرداریها، استقبال نکردن پیمانکاران از اوراق خزانه برای اجرای طرح های عمران شهری، هوشمند سازی شهرداری ها و توسعه خدمات الکترونیک از مهمترین نکاتی بود که توسط شهرداران استان مطرح شد.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها