کد خبر: 217030
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۶:۳۹:۰۰
| |

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

قزوین اولین استان در اجرای طرح TOD

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: قزوین اولین استان در اجرای طرح TOD و توسعه بر اساس حمل و نقل شهری است.

قزوین اولین استان در اجرای طرح TOD
کد خبر: 217030
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۲ ۱۶:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین درجلسه امضاء تفاهم نامه اجرای تراموای شهری قزوین که روز سه شنبه با حضور هیئت چینی در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی بر استراتژی حمل و نقل درون شهری تاکید جدی شد تا استانها آن را اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: کیفیت زندگی شهری و حمل و نقل عمومی ازسوی وزیر مورد توجه ویژه قرار دارد ودر این زمینه قزوین اولین استانی است که در حمل و نقل عمومی و TOD آماده اجرای طرح شده و امیدواریم تا پایان امسال مطالعات آن تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآورشد: علت انتخاب قزوین برای اجرای طرح های مهم توسعه شهری بر اساس حمل و نقل ظرفیت های این شهر است که با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و شهری می تواند الگویی مناسب برای سایر شهرهای کشور باشد.

حق لطفی بیان کرد: توسعه ایستگاه راه آهن با حمایت استانداری قزوین، راه و شهرسازی و مدیریت و برنامه ریزی در دستور کار است و عملیاتی شده است.

تراموا در طرح ترافیک شهری دیده شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهارداشت: در طرح جامع ترافیک شهری موضوع تراموا دیده شده تا بتوانیم ترافیک شرق و غرب و سپس شمال به جنوب را روان کنیم و شرایط بهتری برای تردد درون شهری مردم مهیا شود.

سرهنگ داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این جلسه گفت: اجرای طرح تراموای شهری می تواند به جاذبه های گردشگری شهر قزوین اضافه کرده و شرایط بهتری را برای تردد شهری ایجاد کند.

وی تصریح کرد: 70 درصد ترافیک شهر قزوین مربوط به ساکنان غرب است که اجرای تراموا در این محور میتواند مشکلات تردد درون شهری را حل کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها