کد خبر: 218408
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۴:۳۶:۰۰
| |

رئیس پلیس راهور استان مرکزی خبر داد:

افزایش دوربین‌های نظارتی پلیس در کمربندی اراک

رئیس پلیس راهور استان مرکزی با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی پلیس در کمربندی اراک افزایش می‌یابد گفت: استان مرکزی رتبه دوازدهم کشور را در بخش تصادفات دارد.

افزایش دوربین‌های نظارتی پلیس در کمربندی اراک
کد خبر: 218408
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ ابوالفضل امیدی رئیس پلیس راهور استان مرکزی ظهر امروز در نشست خبری پلیس راهور استان مرکزی اظهار داشت: در سه ماهه نخست استان مرکزی در حوزه درون شهری 25 نفر از هم‌استانی‌های ما در تصادفات رانندگی فوت کردند که از این تعداد 88 درصد مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده هستند، این در حالی است که از مجموع فوتی‌ها 52 درصد مربوط به شهرستان اراک است.

وی افزود: در بحث عابران پیاده 40 درصد فوتی‌ها مربوط به شهرستان اراک بوده که در این راستا نیاز به فرهنگ‌سازی و ایمن‌سازی گذرگاه عابران پیاده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی با اشاره به اینکه هشت درصد کاهش مجروحان را در سطح استان شاهد بوده‌ایم،گفت: در بحث برخودر با موتورسیکلت‌ها با توجه به افزایش برخوردها امسال یک هزار و 907 دستگاه اعمال قانون و توقیف شده‌اند که بیشتر موضوع کلاه ایمنی مورد نظر بوده است.

امیدی بیان کرد: در زمینه خودروهایی که به سبب ایجاد مزاحمت اعمال قانون شدند 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش وجود داشته و همچنین در سه ماه نخست امسال 48 نقطه حادثه‌ساز شناسایی شده که از این تعداد 25 نقطه مربوط به شهرستان اراک است.

وی ادامه داد: قرار بر این است که 6 دوربین نظارتی در کمربندی‌های جنوبی و شمالی به سبب وجود بیشترین تصادفات نصب شود که قولی‌ هم داده شده که تا یک ماه آینده 6 دوربین سرعت هم اضافه شود.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی عنوان کرد: 52 جلد گواهینامه را که بیش از 30 نمره منفی داشته‌اند در سه ماهه ابتدایی سال ضبط شده که صاحبان این گواهینامه‌ها به مدت سه ماه اجازه رانندگی ندارند و همچنین خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان خلافی داشتند توقیف آنها 23 درصد افزایش داشته است.

امیدی خاطرنشان کرد: در ارتباط با خودروهای فاقد معاینه فنی نسبت به سال گذشته 265 درصد برخورد با این خودروها انجام شده و همچنین هفت دستگاه از خودروهایی که بیش از حد دودزا بودند را اعمال قانون کرده و پلاک اعزام به تعمیرگاه را روی آنها نصب شده است.

صدور 20 هزار گواهینامه راهنمایی و رانندگی در استان مرکزی

وی اضافه کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال چهار هزار و 330 خودروی نو پلاک‌گذاری شدند که از این تعداد دو هزار و 325 خودرو به جمعیت خودروهای شهر اراک اضافه شده، هر ساله حدود 12 هزار خودرو جدید وارد اراک می شود که با توجه به زیر ساخت‌های شهری اراک ، این تعداد خودرو بار ترافیکی این شهر را سنگین‌تر می کند.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی تصریح کرد: خودروهای سنگین بیشترین نارضایتی را برای شهروندان ایجاد کردند که در زمینه برخورد با این خودروها 14 درصد افزایش برخورد وجود داشته و چهار هزار و 370 خودروی سنگین اعمال قانون شدند.

امیدی بیان کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال حدود 20 هزار نفر از راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گواهینامه رانندگی جدید دریافت کرده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی با اشاره به نمره منفی رانندگان اظهار داشت: اگر شخصی برای بار نخست 30 نمره منفی دریافت کند، گواهینامه او ضبط می‌شود و برای بار دوم 25 امتیاز منفی سبب ضبط گواهینامه راننده می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: بیشترین برخورد قانونی در تخلفات حادثه‌ساز شکل گرفته و همچنین بیشترین تعداد تصادفات در شهر اراک از ساعت 12 الی 14 و 18 الی 20 شکل می‌دهد که در این راستا هم باید فرهنگ‌سازی لازم در نظر گرفته شود.

رتبه دوازدهم استان مرکزی در حوزه تصادفات

وی اضافه کرد: در کشور رتبه 12 تصادفات مربوط به استان مرکزی است که با توجه به اینکه 70 درصد تصادفات مربوط به عوامل نیروی انسانی است باید فرهنگ‌سازی مناسب لحاظ شود.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی تصریح کرد: در راستای آموزش فرهنگ ترافیک، با توجه به اینکه که سازمان‌های دیگری متولی این امر هستند اما باز ما آموزش نونهالان و مهد کودک‌ها را در برنامه داشتیم .

امیدی بیان کرد: 520 نفر از افرادی که در سه ماهه نخست امسال تصادف کرده‌اند به مدت 12 ساعت آموزش‌های لازم را دریافت کردند که در نتیجه که این آموزش‌ها سبب بهبود رتبه استان از لحاظ بهبود رانندگی شده که در حال حاضر استان مرکزی در این زمینه رتبه هفت را دارد.

وی ادامه داد: در زمینه طرح زوج و فرد کردن تردد ماشین‌ها چند سالی است که در استان مطرح شده اما به سبب اینکه در زیرساخت‌های شهری اراک عقب ماندگی وجود دارد در نتیجه این طرح در اراک قابل اجرا نیست.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی عنوان کرد: رانندگان با استفاده از سامانه 120 می‌توانند مبلغ جریمه و خلافی خودرو را مشاهده کرده و همچنین از همین سامانه می‌توانند جرائم و خلافی خود را به شکل اقساطی پرداخت کنند این در حالی است که در صورتی که خودرو به پارکینگ منتقل شود ، امکان اقساطی کردن وجود ندارد.

منبع: تابناک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها