کد خبر: 222250
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۳۲:۰۰
| |

یک عضو هیئت‌مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار در مشهد اعلام کرد:

«پروتئین» عملا از سفره کارگران حذف شده است

عضو هیئت‌مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار در مشهد گفت: بررسی‌های میدانی نشان از این دارد که بخش زیادی از خانواده‌های کارگری عملا مصرف پروتئین را کنار گذاشته و برای رفع نیازهای انرژی خود به مصرف نشاسته‌جات روی آورده‌اند.

«پروتئین» عملا از سفره کارگران حذف شده است
کد خبر: 222250
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| احسان سهرابی عضو هیئت‌ مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کاردر مشهد مقدس اظهار داشت: در جلسه‌ای که در تهران داشتیم بنا بر این شد با توجه به تورم بالایی که در مورد کالاهای اساسی مورد نیاز برای خانوار کارگری وجود دارد مجددا شورای عالی کار تشکیل و در مورد دستمزد و حقوق کارگران بازنگری شود.

وی بیان کرد: در نظر بگیرید اتباعی که از سایر کشورها به ایران می‌آمدند هم اکنون به این مسئله اذعان دارند که کار در ایران حتی برای 10 روز نیز پاسخ هزینه خانوار آن‌ها را نمی‌دهد.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار تأکید کرد: حقوق کنونی که به کارگران داده می‌شود حتی برای نیازهای ابتدایی یعنی همان مواردی که مورد تأیید انیستیتو تعذیه هم بیان می‌شود کفایت نمی‌کند و به همین علت افزایش آن باید حتما در دستور کار قرار بگیرد.

سهرابی تأکید کرد: بررسی‌های میدانی نشان از این دارد که بخش زیادی از خانواده‌های کارگری عملا مصرف پروتئین را کنار گذاشته و برای رفع نیازهای انرژی خود به مصرف نشاسته‌جات روی آورده‌اند که این مسئله برای سلامتی آنها هم دارای اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: البته هم اکنون ارزیابی دقیقی صورت نگرفته اما آخرین اطلاعات که قبل از گرانی‌های اخیر گرفته شده این است که سفره کارگران نسبت به سال‌های قبل 3 درصد کوچک‌تر شده و احتمال می‌رود با روند کنونی این کوچک‌تر شدن ادامه پیدا کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها